snart3barnsmor!! Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Ser dere fødeavdelingen på TVN? Grøss og gru...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 eg har født før å hun ene der klarer jo nesten å skremme vette av meg får jo skikkelig fødselsangst av å se på henne...
♥Axinija♥ Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Fødte selv i en alder av 18, og hun 20 åringen skremte vannet av meg! Er det mulig da?? Klart det er vondt, men man så jo hvor rolig hun var når moren snakket bestemt til henne og ba henne kutte ut....da jobbet hun plutselig med kroppen og ikke i mot smertene! Ære være, hehe...
snart3barnsmor!! Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2010 Ja, jeg har gjort dette to ganger før og vet jo hva jeg går til. Ble også skremt av henne. Hadde jeg vært førstegangsfødende hadde jeg blitt livredd!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 hehe ja jeg fødte selv i en alder av 16, ble 17år 19 dager etter, skjønte selv da at man ikke måtte jobbe mot kroppen. ja hadde jeg vært førstegangsfødene hadde jeg fått skikkelig fødselsangst av å se på henne..
*Nøtta* Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Elsker sånne program! Jeg er førstegangs og lar meg ikke skremme av sånne programmer... jeg tenker som så at man vet aldri hvordan min fødsel vil bli. Hvem vet? Kanskje man blir en av de der ungen "bare sklir ut"..? :-D Tenker som så at det ikke er vits i å gå rundt å være redd for noe du ikke vet med sikkerhet kommer til å være forferdelig. Misforstå meg riktig,jeg vet det blir smertefult alså.
HELomvending Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 Nøtta: "Som bare sklir ut"..hihi, Dont count on it! (= Men det er lov å håpe. Er førstegangsfødende selv, og lar meg ikke skremme, ikke så veldig iallefall. Alt er jo situasjons og personbetinget, trøster jeg meg med. Også tror jeg vel selv at jeg er tøffere enn toget, men jeg skal vel skremme ihjel den påstanden der når den første rien melder seg.. (=
*Nøtta* Skrevet 13. mai 2010 #10 Skrevet 13. mai 2010 HELomvending: Jeg satser på å være en av de der som føder på do. Som bare tror de har litt magevondt og visp,så ligger bylten på gulvet ved siden av de. Haha! ;-)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 13. mai 2010 #11 Skrevet 13. mai 2010 får ikke lov å se, sambo er redd nok fra før av for å være med når eg skal fø.. at han lar meg ikke se på sånt.. får respektere det, til gjengjeld blir han med meg
utflyttet stavanger dame Skrevet 13. mai 2010 #12 Skrevet 13. mai 2010 d e vondt å føda, men hjelpe litt å jobba me kroppen, kan lova eg brølte me 1,5 timer med pressrier sist.
mammaen til 2+1 Skrevet 13. mai 2010 #13 Skrevet 13. mai 2010 hun der ene der var jo et klassisk eksempel på at det går ann å jobbe mot riene.. .. Til dere førstegangs som ble skremt av dette... det ER vondt å føde.. men det fins et hav av teknikker og ting som er bra å gjøre for å jobbe med riene slik at det hvertfall er effekt av dem. Hun her lå jo bare å skapte seg og fikk minimalt utbytte av riene som kom. Var jo først når epiduralen kom og hun slappet av det skjedde fremgang.
Cat&Gullungene Skrevet 13. mai 2010 #14 Skrevet 13. mai 2010 Tror ikke hun der var helt normal altså. Både hun og mannen virket ganske retarderte. Moren virker jo ok da. Stakkars, søte var de jo...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. mai 2010 #15 Skrevet 13. mai 2010 huff, det er så vondt å føde at jeg alltid begynner å lure på hvorfor jeg egentlig utsetter meg selv for å bli minnet på det ved å se slike programmer, men likevel klarer jeg ikke helt å la være heller... Pustet og peste meg pent og pyntelig gjennom åpningsriene sist, men da pressingen startet kom urkvinne-brølene også gitt- jeg klarte ikke å la være rett og slett, de bare kom automatisk:p
mammaen til 2+1 Skrevet 13. mai 2010 #16 Skrevet 13. mai 2010 hahaha ja det ser virkelig groteskt ut når andre føder... det var vondt ja men kan heldigvis ikke si at jeg skapte meg like mye som hu der i går.. hahaha urkvinnebrølet ja... hadde nok et par av de der..! men for meg var pressfasen det beste ved fødselen. =) Syns ikke det var så grusomt.. var avslappende i forholdt til åpningsfasen.. men så hadde jeg styrtfødsel da og det ble ganske intensivt de siste centimeterene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå