Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

slenger meg på her, trenger noen rugeråd;)

De sa hverfall til meg at jeg ikke skulle drive med veldig aktivitet som inneholdt mye hopping i 14 dager. Det var på grunn av at eggstokkene er såpass store at de kan snurre rundt sin egen akse.

De sa lev normalt,men lytt til kroppen. Men jeg er enig i at det er litt vanskelig å leve helt normalt;)

Når det gjelder matvarer så aner jeg ikke;) Jeg spiser det jeg kommer over..hehe

Jeg er klar for rugetråd.;)

Leve som normalt, men som om du er gravid.

Det vil si at du skal spise og drikke som om du er gravid, naturligvis unngå røyk og alkohol, og det er lurt å begrense inntaket av koffein (ihht Mattilsynet sine anbefalinger) - og noen mener også at det er lurt å begrense inntaket av sukker (men her tenker jeg mest at det er alt med måte...).

Sånt sett bør du ikke drikke store mengder med Pepsi Max hvis du kan unngå det (pga koffeinet).

Nå er det jo sånn at "folk flest" blir gravide omtrent uansett hva de spiser og drikker, kan det virke som, men for oss som har litt høyere innsats så kan det være lurt å være litt mer bevisst. Uansett må det være opp til den enkelte å finne sin egen vei. Man skal også ha det bra i rugetiden - det er viktig :-)

Lykke til!

Hei!

Jeg tok det mye med ro de første dagene særlig...

jeg lå mye på sofaen med bena høyt og sleppet av....mye både fordi det var vondt etter uttak, men og for å øke sjansene for festing (kanskje mest for mitt eget hode men...)

Så er det viktig å holde kroppen varm. Jeg holdt meg varm med ull på ben og rundt magen. brukte og varmepute når jeg låg stille.

Jeg unngikk stress. Var sykemeldt og prøvde å gjøre hyggelige ting. Prøvde å tenke positivt, men det var ikke alltid like lett :-D

Etterhvert begynte jeg å gå lange rolige turer...

Av mat prøvde jeg å holde blodsukkeret stabilt...og unngikk koffein og andre ting man vet er skadelige...sukker fikk jeg beskjed fra klinikken å holde meg unna faktisk...

Tok folat og enkel vitamintilskudd.

Nå som gravid er historien litt annen...jeg er så kvalm at jeg spiser de rareste ting....

Lykke til!

Annonse

Heisann..

Slik har min hverdag vært i rugeperioden...

1 uka var jeg sykmeldt og prøvde å ta det me ro. Men med en mann som jobber kvelds og nattevakt har det blitt en del jobb da vi har en datter på 1 år. Løfting av henne bla. dessuten har vi sau og j har tatt i mot en del lamunger og foret og stelt dem. D har jo vært en del natte våk i forbindelse me lammingen. Uke 2 var j i full jobb pluss alt hjemme. Men jeg har prøvd å ikke stresse.

Eneste jeg har gjort anderledes er å ikke drikke kaffe...

og tenk nå har jeg testet positivt..... så jeg føler nå at dette er ren bingo.... og det er utrolig rart å få bingo igjen...

Men alle må gjøre det de mener er riktig for seg.

Lykke til

Heisann! Jeg er på rugedag åtte...og symptomjakten er i full gang (ja, jeg vet det er nytteløst). Gjør egentlig ikke noe spesielt. Dårlig med trening for tida dessverre, sinnsykt trøtt for tida. Men spiser ganske sunt, drikker ikke alkohol, passer på å slappe av når jeg kan, bruker crinonen og tar folat. Drikker et par kopper kaffe i løpet av dagen også. Har ikke forandret livsstilen noe særlig jeg..

Jeg er på rugedag 7 idag... Prøver og slappe av når jeg har mulighet. men går på jobb og lever som normalt egentlig. Drikker mindre kaffe og prøver og holde meg unna for mye sjokolade...men det er vanskelig syns jeg, så litt blir det jo..:-) dette er 3 forsøk, så litt nervøs er jeg for at det ikke skal gå denne gangen heller. men prøver og ikke tenke for mye på det:-) ønsker alle lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...