Miss Snow Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Jeg sleit i flere uker med fryktelig hard mage, men nå er det motsatt. Jeg spiser vanlig, og spiser fullkornspasta, knekkebrød med fullkorn og frukt og grønnsaker, men er allikevel veldig mye dårlig i magen. Noen som har hatt og klart å bli kvitt det?
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Jeg var AKKURAT slik sist jeg gikk gravid, og slik er jeg nå også! Helt umulig. Jeg blir dårlig i magen av stort sett alt jeg spiser.. Men har ellers ikke noe problemer med dette, så dette er noe med svangerskapet og gjøre. Veit ikke hvordan jeg skal bli kvitt det, så har ingen råd og komme med desverre.
Miss Snow Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2010 Det er uansett godt å vite at det er flere i samme båt Løs mage har jeg hatt veldig få problemer med tidligere også, så jeg blir litt rådløs. Hvertfall når jeg faktisk passer på å spise fiber. Men, men
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Jeg trur det har noe med at jeg får på en måte allergier i svangerskapet. Tåler ikke forskjellige typer kremer osv. Får utslett av det. Og det samme med magen. Plutselig tåler jeg ikke forskjellige ting, og magen blir mer følsom. Det er vel kroppen sin måte å ta vare på, og beskytte babyen i magen. Det er jo litt koselig å tenke på. Men hvis man har løs mage, så burde man spise ting uten fiber. For fiber får magen til å jobbe fortere. Prøv med loff, og se om det hjelper. Gjorde det på meg.
Cat&Gullungene Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Jeg skriver under på dette. Jeg har alle slags mageproblemer. Først og fremst vanvittig mye luft, men også til tider ganske mye og forholdsvis løs avføring (blir helt sår i rompa, og hemoridene verker). Og jeg som trodde man fikk hard mage i svangerskapet?? Det har jeg ofte til vanlig, men ikke nå nei. Her går ofte flere timer hver morgen med til å slippe ut vanvittige mengder luft, og å fly på do 3-4 ganger (minst)...
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Når man har løs mage skal man spise loff, epler og drikke mye vann. Eplejuice med farris er fint også. Når du har hard mage skal du drikke MYE vann, spise fiber (grovt brød, gultrøtter og grønne grønnsaker. Ingers rugbrød er varmt anbefalt. Men dette kan jo ta litt tid å få løst opp og jeg for min del har slitt veldig med ekstremt hard mage og mye luft i det siste og jeg kjøpte meg rett og slett Duphalac og kjørte på med 30 ml og da gikk det ikke mange timene før magen var i gang for å si det sånn. Har etterpå tatt en vedlikeholdsdose daglig på 12 ml og drikker mye vann og nå er jeg fin i magen altså
mammaen til 2+1 Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 Hard mage ja... helt ekstremt noen ganger... spiste gjørbakst kl 10 på kvelden... voknet opp med tidenes forstoppelse.... hadde så vondt og var så dålig at miniklux ble redningen for maeg den gangen. Var treig sist gang og men ikke så ekstremt som nå..
mammaløve Skrevet 13. mai 2010 #8 Skrevet 13. mai 2010 Et tips som har fungert veldig for min trege mage er linfrø! Ta en spiseskje eller to i en yoghurt eller biola om dagen, så glir det som en drøm Hjelper mot luft også virker det som. Har ikke vært så oppblåst og fæl etter at jeg begynte med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå