Gå til innhold

bror som skal ta over hus etter mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det? Skal kanskje ta over til sommeren. Blir det å ta takst på det og betale ut oss søsken? Mor vil ikke ha noe, for regner med at han kunne kjøpt det av henne. Hun har et annet sted å bo. Hvordan er det med skatt, blir jo fort noen hundre tusen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet bare hvordan svogeren min gjorde det (de er tre søsken, min mann og to til).

Da fikk de takst på huset og så kjøpte de det til den prisen av svigerfaren min. Ingen som betalte ut noen søsken. Det var en avtale mellom svigerfar og svoger. Og strengt tatt er vel resten glade for at noen ville ta over gården da:)

Gjest yrild
Skrevet

Hvis det er betalbart er det vanlig å ta takst på huset og så dele det mellom søsknene, men noen hus er jo plutselig verdt uhorvelig mye og da kan jo søsken deale litt mellom seg hvis det er ønskelig at det blir i familien.

Skrevet

Jeg og søstern overtok barndomshjemmet vårt for noen år siden. Først hadde mamma takst på det. Så måtte søstern kjøpe ut meg.... Så hvis takst er 2 mill, skal jeg ha 1 mill av søstern =) For vi arver en halvpart hver.... og da selger jeg min halvpart for 1 mill....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...