Gå til innhold

Noen som vet hvordan det er å bo på Tveita (oslo)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om vi skal flytte dit, men vil gjerne høre litt om hvordan oppvekstvilkårne er der.

Og noen som vet hvordandet ligger an med andelen etniske norske og fremmedspråkelige er i BHG og skole?

Blir kjempeglad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bodd på Tveita. Vi stortrivdes der. I barnehagen til datteren min var det hvertfall klar overvekt av etnisk norske. Skole vet jeg ikke noe om. Vi flyttet derfra for 1 1/2 år siden.

Det er veldig rolig der, vi bodde nedenfor Tveita-senteret. Og de fleste som bor der er pensjonister som har bodd der siden de blokkene vi bodde i ble bygget på 60-tallet.

Skrevet

Jeg er oppvokst på Godlia, ikke langt fra Tveita. Det er et koselig sted, men jeg ville holdt meg mer mot trasop/godlia og oppover mot hellerudgrenda.

:)

Skrevet

Takk for svar :)

Vil gjerne høre fra flere også :)

Skrevet

Jeg på på Hellerud. 7 min. gange ned til Tveita. Tveita bærer jo preg av stor blokkbebyggelse, og jeg vet ikke hvordan det er å bo der med barn. Men de jeg har snakket med liker seg godt.

Vi sogner til Trasop skole, og innvandererdelen er like stor som på Smestad dvs. liten. Det er vel en 4 stk. med fremmedspråklig bakgrunn i klassen til sønnen min.

Vi bor veldig fint på Hellerud - i kanten av Østmarka og sentralt til det meste.

Skrevet

Ok. Så kanskje det er Hellerud vi må begynne å titte litt nærmere på ;)

Takk for tips! La de strømme på ;)

HI

Skrevet

Bor også på Hellerud. sogner til Trasop barneskole og Skøyenåsen ungdomskole.

Hvis du er "redd" for innvandrere, så kan jeg roe deg ned med at det er svært få i våres området, hvis du ser bort i fra noen amerikanere...;)

Vi bor i et stort borettslag, og nesten kun etniske nordmenn så langt øyet kan se.

Vi trives kjempegodt, blir nok boende her i mange år.

Hvis du ønsker å flytte til hit, anbefaler jeg området fra Tveita, mot Hellerud, Oppsal, Trasop og Godlia. IKKE mot Haugerud, Trosterud osv.

Skrevet

Dette er anonym igjen, som skrev innlegget kl 21:44:

Aftenposten.no har en oversikt over andel etniske/ikke etniske nordmenn på skolene i Oslo.

Tror Trasop har andel ikke etniske nordmenn på 18 % eller noe.

Skrevet

Takk for svar!

Nei jeg er ikke "redd" for ikke etniske norske :)

Har selv mange utenlandske venner, men jeg syntes ikke noe om hvis andelen blir over 50%.

Supert tips om Aftenposten, men skjønte ikke hvordan jeg kommer inn på den oversikten :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...