Gå til innhold

Vi bare krangler og krangler og krangler. Hvordan vet man hva som er riktig? (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi krangler hver eneste dag. Vi har ikke hatt sex på et år fordi jeg ikke vil. Jeg klarer ikke ha sex med noen som kaller meg fitte og ludder og sier at jeg er feit og at jeg liksesågreit kan slutte å trene fordi jeg blir jo ikke noe tynnere. Han er sur når han kommer hjem fra jobb, han er sur når han våkner om morgenen.

Han blir sur om jeg lager noe han ikke liker/har lyst på til middag og han blir sur hvis jeg ikke har rukket å lage middag.

Han mener han har all rett i verden til å være sur og sinna, og slenge dritt til meg fordi jeg ikke har sex med han. Og da må jeg forstå at han blir frustrert. Men han var like sur og slang like mye dritt når vi hadde sex flere ganger i uka, men det er glemt nå.

Jeg forsøker hver eneste dag å møte han med et vennlig smil og spørre hvordan dagen hans har vært, jeg vil virkelig at vi skal få forholde til å fungere men jeg får nok og smeller tilbake litt for mye om dagen. Og da får jeg beskjed om at det er min skyld fordi det er jeg som provoserer han. At jeg skylder på alle andre, men aldri kan ta kritikk selv. Jeg er nok ikke flink nok til å ta kritikk, men når kritikken kommer i form av "du er feit og jævelig og jeg blir kvalm av å se på deg" så tillater jeg ikke det. Men da er jeg hårsår og må tåle at folk snakker til meg.

Jeg har foreslått parterapi, men han nekter. Han gidder ikke betale masse penger for at vi skal rotte oss sammen mot han sier han. Men prøver å forklare at vi må prøve alt for datteren vår sin skyld.

Kanskje jeg bare skal ha sex med han 3 ganger i uka i et par mnd og så om det hjelper... Men det frister så sinnsykt lite, jeg blir faktisk kvalm av tanken. Jeg kvier meg for å være naken rundt en person som blir kvalm av å se på meg, det er kanskje ikke så rart.

Ja jeg har barn med denne personen, det var ikke planlagt, men det barnet fortjener å vokse opp selv om jeg har dårlig smak i menn...

Eller kanskje det er min feil alt sammen, kanskje jeg provoserer han for mye og ikke er flink nok til å lære selv. Jeg vet ikke lengre..

Har dere gjort noe som har bedret forholdet? Eller endte det bare opp med at dere gikk fra hverandre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dææh, du skriver nesten slik jeg ville forklart mitt liv for 2 år siden.

Jeg gikk ifra faren til mine barn. Det hadde blitt ett hat-hat forhold jeg ikke ville være en del av. Jeg ble lykkelig uten han. Livet er utrolig godt nå og jeg ser i ettertid at jeg skulle dratt lenge før jeg gjorde. Ei burde jeg fått barn med denne mannen, men gjort er gjort å jeg har to fantastiske barn som et resultat av det. Det har vi snakket om i ettertid jeg og han, at vi var aldri ment for hverandre, men vi ser begge på det som rett fordi det var vel ment at vi skulle få de to skattene vi har.

Skrevet

Hvorfor i alle dager er du sammen med ham? Du er dørmatta hans! Hva lærer ungen deres av dette? Jo, at kvinner er dørmatter man kan si hva som helst til og som ikke fortjener respekt. Du kan ikke bare ha sex med denne mannen for å få fred (KVALMT), da behandler du deg selv like dårlig som han gjør. LØP!

Skrevet

Huff, han er ikke snill med deg.. Jeg skjønner godt at du ikke klarer å ha sex med han, for hva av det han sier tilsier at han fortjener å få ha sex med deg?? Til hans opplysning så er det gratis med parterapi gjennom familievernkontoret! Men jeg skjønner godt at han ikke tør, for han har helt rett i at han vil få høre at man faktisk ikke kan oppføre seg sånn når man er en voksen mann..

Det du burde tenke på er hvordan dette påvirker jenta di. Hun hører at han rakker ned på deg, og det kan være veldig skadelig for henne. Hun fortjener å vokse opp sammen med en mamma som har det trygt og harmonisk. Det har du ikke! Så lenge mannen din mener at han er feil og lytefri så er det vel i grunnen lite du kan gjøre?! Du kan selvfølgelig la han få fortsette å kue deg, men jeg tror at du på ett eller annet punkt får nok og da går du. Jeg kan ikke si hva du skal gjøre, annet enn at du ikke kan finne deg i å bli behandlet på en så dårlig og respektløs måte! Og jenta di fortjener å ha det trygt og godt rundt seg, og det virker det ikke som hun har. En sak har altid to sider, men når man har kommet så langt at man kaller kjæresten sin for ludder, feit osv så er veien tilbake lang.. og det skal mye til før tillitten blir bygget opp igjen tror jeg..

Lykke til, og ta vare på deg selv og jenta di!

Skrevet

Vanligvis ville jeg sagt kjemp for en hver pris. men her høres det ut som om det kanskje ikke er så mye å kjempe for... ikke ok å bli kalt stygge ting og ikke ok å leve med en veldig sur person hverken for deg eller barna..

Jeg tror nok jeg ville vurdert å gå fra han...

Skrevet

Jeg er prinsipielt mot skilsmisse når man har barn (utenom ved fysisk og psykisk vold), men dette er helt på grensen for hva til og med jeg kunne akseptert. Hva slags rett har han til å kalle deg så stygge ting og si du er feit osv.? Har du fortalt ham at det er bl.a. derfor du ikke vil ha sex med ham? Kanskje han skjerper seg, men det høres ikke helt sånn ut.

Jeg tror til og med jeg, som aldri sier dette, anser det som det beste for barnet, og deg, at du går fra ham.

Skrevet

"Jeg har foreslått parterapi, men han nekter. Han gidder ikke betale masse penger for at vi skal rotte oss sammen mot han sier han. Men prøver å forklare at vi må prøve alt for datteren vår sin skyld. "

Parterapi er GRATIS: Oppsøk nærmeste offentlige familievernkontor:

http://www.bufetat.no/finnkontor/?County=0&Town=0&type=f

Hvis lenken ikke virker, sjekk for mellomrom i adressen.

Skrevet

rotte seg sammen?

Høres litt psykisk syk ut spør du meg.

Er oppførselen hans blitt slik plutslig? kommet snikende gradvis?

Helsestasjonen gir gratis samlivkurs. På familievernkontoret er det gratis rådgivningstjeneste.

Skrevet

Hadde jeg kunnet skrive et slikt innlegg hadde jeg forlatt mannen min på et blunk!

At mannen din sier at han blir kvalm av å se på din feite kropp, for så å yte ønske om mer sex.. Det sier at han bare vil ha en å "tømme seg" på.

Han viser null respekt overfor deg og dette forholdet er ikke gunstig for et barn å vokse opp med!

Det høres ut som om du prøver å få forholdet til å fungere, men at du blir frustrert over det mannen din sier. Og det skjønner jeg GODT!!!! Denne mannen tror jeg dessverre ikke er interessert i deg og du vil ha det MYE bedre uten han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...