katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Hei på deg vennen min! Hvordan står det til med deg? Godt å være sykemeldt? Gikk det greit hos legen her om dagen? Gurimalla som tiden flyyyr avsted. Skulle bare ønske det ble litt varmere ute og ikke den iiiiiskalde vinden. Leste i en annen tråd at du har problemer m sjefen din nå. Hva slags f.skap er det nå han holder på med?? Her er formen opp og ned nå. Ene dagen fin, mens neste dag dårlig. Bekkenet har blitt litt bedre de siste 2 dagene. Føler Alex har sunket litt ned i bekkenet. Blir spennende å se om han har festet seg allerede når jeg skal til jordmor til fredag. Han er i hvertfall et lite krapyl inni der som sparker og slår som en gal i samme stilling hver eneste dag. Kvalmen har dessverre kommet tilbake selv om jeg ikke er så ille som jeg var og det heldigvis ikke er hver dag. Ble dårlig etter konfen, tåler ikke for mye mat og kake på en gang hehe så d kom opp igjen. I tillegg har jeg mye kynnere og strekksmerter, men det er jo normalt. Skal snakke litt m jordmor om det til fredag. Hvordan er formen hos deg nå da? Jeg skal til frisøren for å stripe og klippe meg til fredag før jordmortime, det blir deilig. Føler meg så oppblåst og støgg nå hehe. Vi skal jo både i bryllup og b.dåp om 2,5 uker (hvis formen er ok. ikke sikkert jeg klarer b.dåpen) så greit å føle seg litt pyntet i allefall. Ha en flott dag videre. Stooor klem.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2010 Dytter litt til jeg før jeg legger meg.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Heisann:) Så ikke tråden før nå jeg..... Har ikke vært så superaktiv her inne i det siste heller. Formen er så som så dessverre. Sliter bigtime med bekkenet og i tillegg er lillegutt oppe HVER natt noe som gjør at jeg sover max 2-3 timer i strekk før jeg må opp enten for å legge han ned igjen eller for å stå opp med han i 5-6 tiden om morgenen...... Så jeg har ikke energi overhodet..... Merker at humøret er labert og tårene kommer lett når det er slik og her om kvelden eksploderte jeg på sambo som kom hjem fra jobb og klagde på at han var så trøtt.... Aldri noe spm om hvordan jeg har det osv..... Javel; jeg er også trøtt og får ikke til å sove på dagen og å ha 5-6 timer søvn totalt i løpet av døgnet tærer på når det i tillegg er mye smerter når jeg sover og søvnen blir veldig oppdelt..... det har vært slik med lillegutt i mange uker nå og jeg klarer ikke mere. Sa i dag til sambo at nå vurderer jeg å få vallergan til lillegutt slik at vi ale får sove litt. Lillegutt blir jo også veldig sliten av dette. Men det var ikke noe samtaleemne visst, så da fikk jeg heller bare vekke han om natta og be han ta lillegutt. Så da gjør jeg det fra nå av.....Så kan han se hvor kjekt det er å holde på slik..... Vi er venner nå altså Jeg klarer jo ikke å være langsint..... Ellers var jeg hos legen på mandag og det blir full Sm ut svangerskapet på meg nå. Ikke vits i å jobbe i den tilstanden jeg er i nå..... Er nok dessverre slik at arb.giver ikke helt skjønner dette, men det kan vi ta en annen gang. Orker ikke å bruke energi og humør på å være forbanna eller lei meg pga arb.giver. Nå forkuserer jeg heller på at jeg har en liten tass eller tasseline i magen og at ingen skal få ta fra meg gleden av å gå gravid for siste gang:) h*n sparker mye og hardt nå, så det er deilig. Men noen dager er det litt stille. I går og i dag har jeg kjent veldig lite, men jeg har da kjent noe... Ellers er jeg hos JM en gang i uke og får akupunktur mot bekkensmertene samt hos fysio 2 ganger i uken. I tillegg ligger jeg hver kveld på en treningsmatte i stua og gjør knipeøvelser til den store gullmedlaje:) Så jeg gjør jo hva jeg kan for å funke da. var forresten hos JM på fredag og da ligger plutselig symfysemålet mitt der det skal:)))) Veldig fornøyd med det må jeg si! Høres ut som du har nok å finne på fremover du også. Du må lytte til kroppen nå da og ikke løpe i selskaper fordi du føler at du må..... Høres deilig ut å unne seg en time hos frisøren! Skulle sårt ha vært der en tur selv, men prioriterer ikke det øknomomisk akkurat nå... Får ta det på neste lønning. Du får kose deg med noen røde dager fremover og ta livet med ro så godt du kan:) Her er sambo på jobb i dag også så nå skal jeg og lillegutt rusle en tur til lekeplassen og så skal vi hjem og bake litt rundstk etterpå. Stor klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2010 Huffamei. Har slitt med det samme med mine barn når det gjelder søvn. Fikk vallergan til dem. Kjenner flere som bruker det i en periode til sine barn. Det er ikke farlig i det hele tatt. Men nå får du jo våkne opp mannen som han sier så kommer han nok på bedre tanker skal du se! Når en ikke får søvn går det utover alt. Jeg er selv myyye trett og sliten nå. Alt er tungt og har i tillegg fått ryggverk langt oppi ryggen, noe jeg aldri bruker å ha. Gråter mye også, skal ingenting til for å få meg til å gråte hehe. Blir til å sitte å slappe av om ettermiddagene. Er 3 kamper denne uka. Cup kamp mot start idag. Hadde tenkt å bli med, men tassen ligger å trykker på blæra og det ble jo ikke den sola heller som de hadde meldt så blir nok hjemme regner jeg med. Har heller egentlig ikke økonomi til å stelle håret til meg og mannen i morgen, men så skal vi jo i bryllup så er nesten nødt til det. Godt d snart er feriepenge og skattepengetid, så får jeg heller spare litt i sommer. Så koselig med tur og rundstykkebaking da! Blir deilig ettermiddagsmat det. Så flink du er. Idag er ikke bekkenet så godt igjen så blir ikke gjort noe her idag. så blir spennende å se hva jordmor sier i morgen. Ellers har jeg fått vaska alt tøyet yil Alex. Sendte d meste til mormor av filler,tepper,klær,sengetøy osv for fikk en god del nesten ubrukte klær i str 56 av kusina til mannen. Det meste var beige og blått og var kjempefint+ 2 helt nye sengesett (dyyyre) var innepakket enda. Alt dette vasket jeg igår og fikk lagt d på plass idag. Byttet med henne i det x-tra maxi-cosi setet jeg hadde da hun ikke var fornøyd med det acta graco setet hun hadde. Jenta satt ikke noe godt oppi der. Så nå trenger jeg bare noen få plagg i str 50. Tenkte vi skulle ta en tur til sørlandsenteret neste lørdag å gjøre oss ferdige med innkjøpa da min kropp snart sier stopp. Håper formen din blir bedre og at du får sovet litt fremover. Savner deg. Stooor klem.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Ja da skjønner du jo godt hvordan ståa er... Kjenner det i ryggen jeg også. også har BL flyttet seg til høyre side i tillegg den opprinnelige på venstre side. Fysio sa det var pga smerter på venstre side, så feilbelaster ejg for å ikke ha vondt og vips så har jeg vondt overalt..... Men men. Får jo heldigvis hjelp i behandlingen da:) Åh, det er jo så irriterende med de boblende hormonene da! Men jeg må innrømme at dette svangerskapet er MYE tøffere enn første gang. I tillegg til å ha alle plagene og alt det der så er det jo lite søvn og sambo jobber jo hele tiden så det er ikke noe hjelp å få og det er jo egentlig ikke sambo sin feil det heller da.... uff, det er ikke lett, men det skal vel på på et vis:) beklager at det er så mye syt og mas på meg i dag, men jeg har det ikke helt enkelt for tiden.... Blir sikkert bedre etterhvert får vi håpe:) Nå er rundstk-deigen satt og snart skal jeg og lillegutt trille den ut:) Han eeeelsker å hjelpe til da, så det er jo koselig! Så deilig at du har fått så mye fint da! Heldiggrisen! Her har vi ikke kjøpt en døyt ennå..... Må vel kanskje begynne snart.... Får sette i gang i juni når neste UL er overstått tror jeg:) Stooor klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2010 Så koselig du og godgutten har det da! Fikk lyst på rundstykker nå jeg asså selv om jeg er mett etter gryteretten hihi. Må begrense meg nå. +12 kg nesten. Huffamei. Blir visst Jerv-Start allikevel på meg. Bestevenninna mi og mannen ringte og lurte på om jeg ville sitte på bort og hjem så da tar jeg den ene varme store jerv-jakka til mannen, stilongs og sitteunderlag+støvletter og blir med. Skulle jeg ha blitt m mannen måtte jeg ha reist nå og ikke kommet hjem før rundt halv 10 ikveld, det hadde ikke gått og ikke fikk jeg lov av mannen heller sålenge jeg er såpass gravid hehe. Blir myyye mennesker så kommer nok ikke til å fryse. Blir nok en artig kamp det der ja. Vet jo det blir tap, men spiller ingen rolle, dette er for underholdningens skyld og de ønsket selv å møte en sterk motstander. Så nå steg humøret mitt litt igjen selv om det ikke er noe greit å gå på kamper for meg nå, men følte jeg trengte en liten tur ut, og kommer jo inn gratis og hiihi. Skal bli Godt å få kroppen tilbake synes jeg (etterhvert i allefall hihi.) Stooor klem til deg og lillegutt.
Tulipan2010 Skrevet 13. mai 2010 #8 Skrevet 13. mai 2010 Dere er klar over at dere kan sende hverandre private meldinger?:-)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 13. mai 2010 Ja det er vi klar over! Men hvis det plager dere så er det bare å la være å åpne tråden! Klem fra meg.
Tulipan2010 Skrevet 13. mai 2010 #11 Skrevet 13. mai 2010 Oj så fornærmet! Men helt enig, man kan selvsagt la være å lese. Men jeg visste faktisk ikke om dere var klar over at det fantes en egen innboks. Når meldingene er så private og til kun en person, ville jeg jo tro at man ikke hadde behov for å dele det på et slikt offentlig forum. Men for all del, dere gjør jo som dere vil:-)
♥Axinija♥ Skrevet 13. mai 2010 #12 Skrevet 13. mai 2010 Katta svarte da virkelig ikke med en fornærmet undertone?? De er forresten ikke de første (og ikke de siste) som har en dialog her inne, synes at de kan skrive hva de vil...! Dessuten synes jeg hele innboks-systemet her inne er en smule rotete, og man får ikke beskjed om at man har post (med mindre man går inn på sin egen side en gang og bestandig)... Nei; katta og maddemor, skriv av hjertens lyst! Trodde det var en del av poenget her inne....
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 13. mai 2010 #14 Skrevet 13. mai 2010 Altså, jada. jeg er klar over at man kan sende PM, men den blir så fort full og så er den uoversiktlig og man må inn på sin egen side for hver melding for å se om det i hele tatt har kommet melding, så derfor hender det AV OG TIL at vi har en liten skravletråd. Men for all del; jeg tror da ikke vi skriver så mye som er så veldig farlig for andre å lese...... og hvis vi gjør det så må vi bare unnskylde. Mye hormoner ute og går hos oss alle og vi tar det ikke ille opp:) men vi kommer nå til å fortsette med å ha en liten skravletråd i ny og ne likevel:) ha en fin kveld!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #15 Skrevet 13. mai 2010 Jeg svarte virkelig ikke med en fornærmet tone. Jeg mener bare at hvis vi har lyst til å skrive med hverandre her hvor vi ble kjent fra bli gravid siden så må vi få lov til det. Mange starter mange tråder, andre liker å observere, noen liker å krangle, sånn er det bare. Jeg henger meg ikke opp i hva andre gjør, og må virkelig få sagt at det er jo ikke meg som sliter med hormonene her. Liker å komme overens med alle og plager trådene noen så er det som sagt bare å la være å åpne tråden. Finnes nok av andre tråder her. Må også få sagt at jeg er innom å hilser på gamle kjente her, ellers hører jeg til på 3-tri. Tusen takk for dere andre som støtter tråden vår, og dere er hjertelig velkommen inn på den dere som vil. Og svarer ovehodet ikke med dårlig tone her. Må få lov å si min mening jeg og Tulipan siden du sier din.
Tulipan2010 Skrevet 13. mai 2010 #16 Skrevet 13. mai 2010 Hvis du leser det jeg i utgangspunktet skrev så var ikke det akkurat så frekt heller. Værsågod, fortsett og skriv til hverandre her:-) Ville bare opplyse om at det finnes muligheter for private "samtaler".
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #17 Skrevet 13. mai 2010 Helt i orden hehe. Er som Maddemor skriver at d er mye rot med det og fyller seg fort opp i innboksen. Og så har vi skrevet tråder i godt over ett år. Vi synes det er litt koselig og har fått pos.tilbakemeldinger om det mange ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå