Gå til innhold

Hvor smittsomt er det med brennkopper??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrooooolig heldig å har nå mine to barn hjemme med vannkopper :-) Prikker her og der, å i toppform.... Litt slitsomt for mor som er midt i eksamenslesingen.

Men, nå har det seg slik at kjæresten min og hans ene sønn har fått brannkopper. De fikk det før helga å var her hele helga. Barna mine er små og de elsker å sitte å kose i fanget til kjæresten min så de har hatt mye nærkontakt med han.

Så hvor smittsomt er egentlig brannkopper?

Skrevet

Veldig fikk vi vite, men det smitter helst dersom det er et inngangssår. Eller i hvertfall gule stafylokokker som er det vår mellomste har (hatt), det er visst en variant av brennkopper. Her har likevel ikke noen av oss andre blitt smittet, og nå er det 2,5-3 uker siden det begynte å komme hos ham. Dersom kjæresten din går på antibiotika (vet ikke om de gir det når det er vanlige brennkopper også?), så skal det ikke smitte etter 1-2 døgn uansett.

Skrevet

Nei han ble ikke satt på antibiotika. Men får dekke til barnas prikker med plaster. Er umulig å dekke til hans da det er over hele halsen.... Stakkars får ikke barbere seg engang :P Han ser skikkelig villmann ut nå :)

Skrevet

Brennkopper er veldig smittsomt så lenge du ikke har noe over brennkoppen og det væsker.

Mitt beste tips (har en jente som får det titt og ofte) er å smøre med Brulidine krem og dekke over hvis det lar seg gjøre.

Så lenge man ikke har feber eller er syk ellers så kan de da i barnehage.

Det smitter fint etter både 1 og 2 og flere døgn hvis du ikke gjør noe med de så burde smøre med Brulidine!

Skrevet

Rimelig smittsomt, jeg hadde mine tantebarn på fanget og koste med dem uten å være så nærgående en gang de hadde brannkopper, og noen dager etter hadde jeg streptokokkinfeksjon i halsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...