Gå til innhold

Ang. amming og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 14 mnd og jeg ammer henne på kveld og tidlig morgen. I kveld skal jeg kose meg med en god flaske vin, kanskje blir det også en tur ut. Hvordan er det med alkohol i morsmelken? Kan jeg amme i morgen tidlig ca kl 6-7, etter å ha sluttet å drikke i 23 tiden? Må jeg i saåfall pumpe ut den melken jeg har produsert med promille og kaste den, eller forsvinner alkoholprosenten i morsmelken etter ett visst antall timer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PErsonlig så ammet jeg i helga etter å ha drukket en flaske vin... Ja, jeg vet. Fyfy! Men hva skulle jeg gjøre når vi kom hjem kl 2.30 på natta og både mini og barnevakten var oppløst i tårer?

Han bruker jo aldri å spise om natta, men hadde nok våknet og var utrygg og ville ha mammaen sin. Og da hjalp det fint lite med flaskepupp... Så da tok jeg frem puppen. Tenkte som så, at han tåler det for en gang skyld. Han er forøvrig snart 9 mnd.

Men over til spørsmålet ditt. Jeg vil si du fint kan amme i morgen tidlig. Det er forøvrig ikke noe poeng i å pumpe melka og kaste (eneste hvis du må gjøre det for å opprettholde produksjonen da). Melka inneholder til enhver tid samme alokoholmengde som blodet ditt.

Les forøvrig dette fra ammehjelpen.

http://www.ammehjelpen.no/artikkel/36/Alkohol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...