trudekua Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Når burde man egentlig være "ferdig" med alt av innkjøp og oppussing sånn med tanke på babyen? Her i gården så gjenstår stellebord, div småting og det største prosjektet; pusse opp barnerommet:) Er jeg hysterisk som mener det at alt burde være i orden innen utgangen av juni??? (barnet kommer i midten/slutten av juli) Og hvor lenge er det forresten vanlig at babyen sover inne hos mamman og pappan sin?
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Haha, jeg blir så stresset av å lese innlegg her inne fordi "alle" ser ut til å være ferdig med innkjøp allerede tidlig i andre trimester... Men sånn er det ikke i den virkelige verden! En kollega av meg hadde ingenting på plass, de stoppet på Babyshop på vei hjem fra sykehuset Og barnet lever i beste velgående i dag. Jeg åfr råd fra veeeelidig mange om å "ta ting etter hvert". Man kan ikke på forhånd vite hvilke ting som komemr til å funke og ikke og det er like greit å vente med innkjøp til behovet oppstår. Vi kommer ikke til å pusse opp før barnet kommer (termin 1. sept) og regner i grunnen med å ha knøttet liggende inne hos oss til over jul. jeg vil gjerne fullamme og hvis det går bra så er det bedre for meg å finne bebisen i soverommet enn naborommet om natten... MEN: er førstegangs så aner egentlig ikke hva jeg snakker om Gjør det som passer for deg/dere du, og ikke la deg vippe av pinnen av hva "alle andre" gjør!
lille persille nr 3 Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Vi venter med innkjøp til det er ca en måned igjen. Dette er nr tre for oss, så vi har kanskje litt mer ro over det denne gangen, selv om vi ikke kan bruke så mye fra forrige gang. Mener vi venta til ca en mnd før sist og forresten. Følte jeg hadde nok oversikt da. Når det gjelder hvor lenge baby sover på rommet vårt, vi har hatt natt-avvending + eget rom eksersis når de andre var 5-6 mnd. Men her er det mange forskjellige meninger, altså! For oss har det funket etter 5-6 mnd. Avvendingen om nettene (har ammet til de var nesten to begge, men sluttet altså om natten) gikk greit, for det var pappa som stod for jobben, mens jeg sov i en annen etasje- hehe :-) Lykke til!
*Nøtta* Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Om dere har planer om å male barnerommet hadde jeg villet gjøre det snart,det bør stå å lufte seg godt noen uker. Spesielt om man bruker oljemaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå