Gå til innhold

Gå i fra barnefaren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! forholdet vårt har hatt bare nedturer siden jeg ble gravid med vår datter på 5 mnd. Nå Finner jeg ikke tilbake til følelsene lenger og er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre.

Min samboer sliter mye med sjalusi og skal hele tiden kontrollere meg hva jeg gjør til hver en tid. Jeg klarer ikke å leve slik lenger og tror jeg og min datter har det bedre uten. Han bidrar heller ikke med husarbeid og legging,bading eller mating av datteren vår.

Noen som har noen erfaringer? Redd for å gjøre noe galt her i forhold til min datter...

Og hvilke rettigheter har jeg om jeg går i fra han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er det rette å gå fra BF er det kun du som vet. Går det utover datteren din? Har hun og du det bedre uten han til det daglige? Det er disse spm du må stille deg. Det er tøft å ta en sånn avgjørelse men du må tenke på babyen. Vil du at hun skal vokse opp med en pappa som oppfører seg slik?

Rettigheter har du nok av. Økonomisk sett blir du ikke millionær men du kan komme deg gjennom en passelig trang hverdag fram til du kommer deg i jobb. Andre rettigheter som samvær, foreldreansvar, omsorg og barnebidrag er ting dere kan bli enige om eller få hjelp av familivernkontoret og nav. Først og fremst så bestill time til mekling. Det er opp til en måneds ventetid og i mellomtiden kan du tenke i gjennom ting. Så tar du deg en tur på Nav og prater med de der. Treffer du på rette menneske er de utrolig snill og kan forklare deg det aller meste. Spør om alt du lurer på. Vet de ikke svaret kan det jo hende de vet hvor du kan henvende deg for å få det.

Lykke til. Er selv mitt oppi papirstyret selv, men jeg og pappan er enige om det aller meste så det er lettere da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...