Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Jeg kjenner frustrasjonen brer seg, og lurer på om dette er "vanlig" Han er øyeblikkelig ett år. Krabber ikke, men kommer seg fint fram på andre måter. Nå vil han gjerne opp på to bein. Så langt helt greit. Han klarer det helt fint når han bruker meg. Opp på kne og deretter kravler/haler han seg opp. Vil ikke prøve seg på noe annet, kanskje er han veldig usikker fortsatt. Men dette gjør hverdagen slitsom. Han skal absolutt ikke være på gulvet og leke, da bare gråter han. Lekene er ikke interessante i det hele tatt. Jeg prøver å leke sammen med han, da begynner han bare å klatre på meg. Samtidig som han hylgriner. Sitter jeg i sofaen, kommer han etter meg, griner og vil opp. Står jeg på kjøkkenet, henger han i beina mine og griner. Jeg har prøvd å overse han, for deretter å gi han masse oppmerksomhet når han slutter å surve. Jeg har prøvd å leke sammen med han. Jeg har prøvd å veilede han på hvordan han kan komme seg opp på andre ting enn meg. Jeg har prøvd å la han komme opp, men det er ikke alltid at det blir bra nok heller. Han får masse kos og oppmerksomhet, så det mangler ikke på nærkontakt. Jeg skjønner at jeg helt sikkert har gjort en feil et sted, men hva kan jeg gjøre nå? Jeg skjønner at han gjerne vil opp og gå, men hvorfor så sint?Trodde også at en ett-åring interesserte seg for leker, og kunne leke litt alene. Hvorfor gråter han så mye? Kanskje han er like frustrert som meg?
Bubba75 Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Begge mine har vært skikkelig grinete når de har vært på nippet til å lære seg nye ting. Både en periode før de lærte å krabbe, reise seg, gå og snakke. Har tenkt at det er frustrasjon over noe de vil veldig, men ikke mestrer.
Lemonia Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Det er helt normalt. De er såpass små at alle tankene og ønskene de har ikke står overens med den manglende evnen til å kommunisere dette. Det er frusterende å ikke kunne forklare deg hva de vil, og da blir det mye grining (og etterhvert trass) en periode. Bare fortsett å være konsekvent, det vil bli bedre.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Akkurat sånn har vår gutt vært også, helt til han nå har begynt å gå med gå-vogn som han dytter foran seg. Og gå langs møbler. Så nå har han det mer gøy på egen hånd også. Gutten vår er også 1 år.
bønni Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Jeg fikk også lyst til å stemme i her - jeg hadde nemlig også en veldig sutrete gutt akkurat da han holdt på å lære seg å reise seg opp. Han var ca 8 mndr og krabbet heller ikke, men ålte seg rundt. Han øvde og øvde på å heise seg opp på kasser og skuffer og det som var i riktig høyde, og han var riktig frustrert og sutrete - husker jeg syntes det var kjempeslitsomt, for sånn hadde han aldri oppført seg. Men jeg så at det var slitsomme greier han trente på - så lot ham drive på ;-) Og det gikk over når han ferdigheten var erhvervet. Jo mer han trener for fortere kommer han over kneika og blir blid igjen. Og du må rydde unna en ny halvmeter av nedreste sonen hjemme, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå