Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Det har seg slik at i den siste uka så har det vært en kjempekosete ukastrert hannkatt rundt på gården her. Vi vet hvem dem tilhører (bor 500meter unna) men så fort vi tar den ned til dens egentlige eiere så går det 15 min og så er den her igjen!! Problemet er at verken vi eller våre huseiere har noen mulighet til å ta oss av katten, og vi ønsker heller ikke å ha den her. Jeg frykter rett og slett for kattens liv da både vi og huseiere har hunder og vi har begge en hund hver som er i stand til å drepe katten. Nå trenger jeg virkelig noen gode råd for å få den til å ikke komme hit noe mer. Så fort den får sjansen så smetter den inn hos oss! Dersom vi ikke får den til å slutte med å være her så kommer huseierne til å få den skutt (de er ikke glad i katter)! Jeg er en ekte dyreelsker og synes det er helt forferdelig. Kattepusen er helt nydelig. Har dere noen gode tips så pusen kan leve?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Alle 4 hundene på gården er ute på dagtid, men når kvelden kommer tas de inn. Dette er hunder som ikke egner seg til å være ute døgnet rundt hele året. Alle sammen er meget kosete border collier og er helt avhengige av oppmerksomhet og kos. Hi
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Hiv den ut hver gang den smetter inn til dere, ikke gi den mat, og ikke kos med den. Om den fortsetter så skyt på den med vannpistol,det pleier å hjelpe. Og så lenge katten har eiere skal du faktisk ikke ta deg av den! Da flytter den inn for godt. Er katten så dum at bikkjene tar den, så jaja
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Vi koser ikke med den og tar den ikke inn med vilje. Men dessverre har den kommet seg umerket inn både hos oss og huseiere (vi er ikke vant til katter så glemmer oss fort og har døra oppe et øyeblikk). Her står det hundemat i skålene så den har spist hos oss.... Vi hiver den ut så fort vi ser den er inne selvfølgelig. Huseierne har snakket med eieren og advart om at den vil bli skutt dersom det fortsetter. Eieren har vært her 4 ganger på en uke å hentet den, men den er tilbake igjen med en gang! Virker som den har bestemt seg for å bo her oppe av en eller annen grunn.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Da må eierene av katten holde den inne i minst to uker før de slipper den ut igjen.. GI den masse oppmærksomhet og god mat.. Sånn at den skjønner at det er hjemmet..
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Skal si det til eierne. Det er virkelig en søt pus som fortjener å leve :-)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 Fortell i samme slengen huseierne at det er ulovlig å ta livet av merkede katter.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 Føyer meg på de andre svarene her med vannpistol evt spylerslange. Det høres fælt ut, men han tar ikke skade av det og han kommer nok til å lære. Det kan være en stor fordel å kastrere pusen , -den vil da bli mer hjemmekjær og ikke være så mye på vift hos naboene Men det kan kansje være litt vanskelig å fortelle det til eieren uten å virker belærende...Men det går an å nevne det litt tilfeldig om det skulle passe seg slik...?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 Kast en bøtte vann over katten, det gjør nok susen! Dere må skremme den skikkelig, da kommer den ikke tilbake,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå