Gå til innhold

Hva slags pynt på rommet liker 8-10 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutter da tenker jeg på i første omgang. Hva slags lampe skjerm, gardiner, bilder på veggen. Gutten her i huset skal få helt nytt rom, så vi står fritt til å innrede hvordan vi vil.

Kom gjerne med fargeforslag, andre forslag, noe som er lurt å tenke gjennom.. Vi skal male veggene, det er panel. Det er ett lyst rom med to vinduer. Ikke sånn kjempe stort rom akkurat. Han har lyst på rødt rom, det har jeg sagt at ikke går. Jeg tenker på å male en vegg med en farge som han ønsker, de andre tre veggene skal jeg bestemme, jeg tenker da en lys lys farge som passer mot den han velger..

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg ville satset på lyse, nøytrale vegger og så satt farge på rommet ved hjelp av tekstiler (gardiner og sengetøy, kanskje noen friske puter). Dersom han går lei av fargen, er det langt enklere å skifte ut tekstilene enn å male hele rommet på nytt.

Hva han liker henger vel i stor grad sammen med hvem han er og hvilke interesser han har. Sats på noen store, litt fine plakater med motiver han liker. La ham selv få være med å velge ut lampe. Hvis du gir ham en del frihet i forhold til plakater, tekstiler og lampe, kanskje det er lettere for ham å akseptere at du bestemmer veggfargen :-).

Når det gjelder innredning så kan jeg ellers anbefale Ikeas nettsider. De har et tegneverktøy der du legger inn målene på rommet, og så kan du sette inn møbler og prøve deg litt fra. Verdt å se på, selv om du ikke tenker å handle en eneste ting på Ikea :-).

Skrevet

Takk for tips. Det skal jeg virkelig prøve. Jeg har tenkt meg på Ikea og handle litt. Vi har noe rundt om ellers i huset fra Ikea så det er mulig han får til sitt nye rom. Ikke sikkert vi har råd til alt helt nytt med en gang. Men vegg farge og slik pynteting skal iallefall bli nytt.

Ja jeg tenker og liksom at det er best med lyse vegger. Evnt en vegg litt mørkere enn de andre men likevel lys liksom. Rød blir nok desverre uaktuelt..

Ellers digger han jo Pokemon så kanskje jeg kunne funnet noen slike plakater. De kan jo enkelt byttes ut som du sier. Både han og jeg gleder oss:)))

Skrevet

Gutten min har lyse blåe vegger med cars og spiderman vall stickers.

Han ville nok helst hatt bagugan om det fantes, men det har jeg ikke sett noe sted. Spiderman er jo ganske poulært da, cars er han egentlig litt lei..

Skrevet

Ja jeg har faktisk spiderman gardiner til han. Og de er mørkeblå, så hadde jo vært fint med lyseblå vegger. Må gå å finne meg ett fargekart. Eller kanskje en vegg vanlig blå, kanskje litt sånn kongeblå (eller er den veldig mørk), himmelblå kanskje, så resten lyseblå?? Gulvet blir parkett og taket hvitt. Gutten min ville egentlig ha himmelfarget tak, hvite vegger og grønt gulv hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...