Gå til innhold

Tips til ok pris USA(orlando)????noen med erfaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 uker nå i juli. Har sett på leiligheter men er skeptisk å leige av privatpersoner.

Samboer har lyst på hotel for da slepper vi å lage mat. Eg er litt meir økonomisk av meg å synest at d nåk er greit å lage mat selv noen kvelder.

Noen med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er egentlig såpass rimelig å spise ute i USA, at jeg nesten ikke vet om det lønner seg å lage mat selv en gang?

Hvis jeg skulle leid av privatpersoner, ville jeg gjort det på anbefaling fra andre, ellers ikke. Evt. er det bedre å leie gjennom store og seriøse firmaer.

Vi har for det meste bestilt hoteller på hotels.com Kan finne mye rimelige der også. Det trenger ikke være så dyrt med overnatting i USA.

Skrevet

Ja det er jo sant at d er billigt å spise ute, tenkte på frøkna på 15mnd eg. Men vi får kjøpe mye frukt og grønt til ho :)

Han har sett seg ut Hilton i Disneyworld han da, når ein først skal dit.

Har dere hatt med små barn, tenkte på barnesete til bilen??

Skrevet

Det er ikke spesielt billigere å lage mat hjemme i USA, så hadde ikke giddet å gjøre det i en ferie for å spare en tier.

Ang hotell så sjekk hotwire.com, vi har super erfaring med den siden og kommer til å bruke den masse i fremtiden.

Skrevet

Det finnes mange hoteller i området som har "leiligheter" av typen to værelser, bad og kjøkkenkrok, og tilgang på hotellfasilitetene i tillegg.

Det er råbillig å spise ute, men kan være greit å ha kjøkken til frokost etc. Dessuten er det en klar fordel med mer enn ett værelse, med mindre man vil sitte i mørket og holde kjeft etter ungens leggetid.

Skrevet

takk for tipsene, da dropper eg den leilighet saken så får vi fred i heimen :)

Skrevet

Skal dere leie bil så ta med barnesete selv, ev. kjøp der borte på Wal Mart eller Target.

Leiesetene er ræva og ser urgamle ut. Det vi fikk var bare et skall med seler som så ut som det kom fra da jeg var baby. Vi kjøpte nytt på Target.

Skrevet

Fant ein pakke her med fly,bil og hotel (4+ stjerner). Kjempe fint der. Oppgraderte bilen siden vi kommer til å kjøra ein del rundt. Kommer på 27 tusen. er jo dyrt å fly dit i juli. Men så såg vi og på sunwing resort på kypros var 21 tusen. Så da er jo prisen ikkje fullt så galen.

Dere som har vert i Usa på sommeren er dette veldig dyrt??

Skrevet

Hvor fant du den pakken??

Vi må fly til USA i juli/august og vil starte eller slutte i Orlando. 27-tusen på det tidspunktet med bil og hotell høres veldig god pris ut.

Skrevet

Ebookers.no

Fly, Hilton hotel lake buenevista,jeep bil med full pakke av forsikringer og kilometerstand.

Men vi er bare 2 voksne og eit barn på 1.5 år

Skrevet

Takk, da skal jeg få mannen til å sjekke den også :o)

Gled deg iallfall til å besøke Orlando, jeg er selv en stooooor Florida-fan.

Har bodd et stykke lengre nord, men var flere ganger i Orlando.

Noen synes det er for travelt og for mye turister, men jeg elsker hele staten :o)

Skrevet

Vi vartre uker i Florida (Tampa) i fjor og leide/lånte to store hus av noen vi kjente. Vi var hele familien på ferie (17 stk) og hadde god plass og kjempeflotte hus med herlige uteplasser. Vi handlet på Wallmart alt vi trengte og grillet stort sett hver dag. Spiste ute to ganger, var MYE bedre å fikse maten selv;-) Vi ville absolutt ikke bo på hotell, det blir så knotete og upraktisk når man reiser med barn. Vi hadde tre overnattinger på Disney-hotell, og gledet oss bare til vi skulle "hjem" igjen;-)) Ungene hadde det mye friere i et stort hus med egen uteplass og basseng enn på et hotellområde.

Vi var som sagt veldig heldig og fikk låne og leie billig disse store husene, men vi hadde leid hus uansett og var inne på finn flere ganger og kikket før vi fant ut vi kunne bo der vi bodde. Var utrolig stort utvalg av utleiehus/leiligheter til en ok pris. Mye dyrere å skulle bo på hotell (vi skjekket bare Disney-hotellene, og de er dyre!). Vi skal definitivt igjen samme sted, og får vi ikke lånt/leid de samme husene igjen kommer vi til å se på finn igjen. Kunne aldri hatt en hel ferie der på hotell, det hadde ikke vært det samme;-)

Skrevet

Hvis du skal på strandferie, så er det massevis av fine strender i South Carolina, Georgia og North Carolina. Utrolig mange flotte steder å dra til her. Charleston og Savannah blant annet.

Hilton Head er kjempefint med fantastiske strender.

Jeg anbefaler å leie en stor og robust bil. I USA har "alle" store SUVer, så jeg kjører ikke rundt i noen Opel Corsa der altså. Ellers enig med Frokostquiz, barnesetene som hører med bilen suger. Jeg fatter ikke at det er lov til å leie dem ut en gang. Kjøp nye på Target eller Wal Mart, koster ikke mange kronene (billigere enn å leie).

Ellers hvis man skal kjøre lange dagsstrekk så kan det lønne seg å handle mat, frukt og drikke på dagligvarebutikker ol. i hvert fall slikt til å ha i bilen osv. Periodevis virket det umulig å finne noe annet enn McDonalds, Wendy's og Dunkin' Doughnut osv.

PS. Lei GPS til å ha i bilen. Det er et must. Et fantastisk hjelpemiddel.

Skrevet

JA! Vi hadde vært helt lost uten GPS`en vi kjøpte;-) Vi kjøpte også bilseter til ungene på Walmart - billig og bra:-) Reis med så tomme kofferter som mulig, det er MASSE å shoppe....der bommet vi totalt og kom hjem med to kofferter og en stor bag mer enn davi reiste;-)

Skrevet

Ja, GPS er virkelig et fantastisk hjelpemiddel, særlig inne i de store byene. Man sparer seg for så utrolig mye bry.

Ellers enig med Rutelutt, det er utrolig mye å shoppe hvis man vil det, da kan det være greit med ekstra plass i kofferten.

Skrevet

Vi hadde med vår egen gps og la inn kart over usa, fungerte perfekt.

Husk og fortolle alle elektriske ting dere tar med,kamera-gps-data-tlf osv. Grensa for inn til norge er 6000,- så hvis dere har tenkt å handle elektronikk bør dere huske det. (for da teller det ikke i de 6000,-)

Å så er det desverre bare 1 kuffert pr.person nå, du kan selvfølgelig betale for flere .... sjekk om barnet kan ha med egen kuffert. Det kunne ikke frøkna mi ha da hun var under 2 år og ikke hadde eget sete, men det er noen år siden.

Ellers hørtes ikke 27000,- så ille ut. Vi betalte 16000,- for kun fly i august.

Skrevet

Vi bodde på sas lake buena vista når vi var i høst, det var bare såååååå fantastisk flott der. vi hadde 1 soverom med stooooooor dobbelseng, et oppholdsrom med 2 dobbelsenger, 2 stoler bord og skrviebord, kjøkkenkrok og bad. Fantastisk basseng og kort til downtown diseny, disneyworld, seaworld osv. Kan virkelig anbefale dettte hotellet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...