Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 i verden nå. For hvis ikke hadde det ikke vært så mye krig å sånn." Hmmm, javel?? Dette var det jehovas fortalte min mann i døren her isted, hehehe!! Da har sikkert satan hersket alltid han da, for det har vel alltid vært noen form for krig å sånn, så langt tilbake i tid man kan tenke seg og har hørt om. Hjeeelp... hehe. Neida de må så klart få lov å tro hva de vil, men de trenger ikke å prakke det på andre som ikke er interisert vel?? Fikk iallefall dagens latter :)
Gjest Nabaat Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Syns du det var veldig morsomt? Dessuten betviler jeg at et jehovas vitne ville sagt "krig og sånn".. De flesdte jehovas vitner bruker Resonnerboka og traktater samt Hva er det bibelen egentlig lærer på besøk... Man trenes tross alt i å snakke og konverse.. Så at noen har sagt "krig å sånt" - Den må du lengre ut på landet med.... Og jeg vil vel ikke si de prakker det på noen.. Det er bare å si "Nei takk" så går de... Verre med all reklamen på tv spør du meg.. Menmen.. Det er vel greit å være frekk mot vitner fordi de ikke er som deg selv .-)
Gjest Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 De har mye rart å si de der... Her ber vi dem bare pent om å gå for vi er ikke interessert i å høre på. Men ifølge deres fornuft så er jo Satan skyld i at Norge ble kristent da? Ettersom det var kriging og herjinger som tvang frem kristendommen her til lands... Jojo, god bedring, og takk for besøket!
Gjest Nabaat Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Nei. Det er ikke det de mener. Men det er en krig i himmelen og Satan og hans demoner er kastet ned til jorden. Satan fikk en sjanse etter å ha lurt Adam og Eva i paradiset til å styre verden, så man skulle se at han ikke styrer bedre enn Jehova Gud. Hvor lenge han må styre vet ingen. Men Jehovas vitner mener at vi nå lever i de siste dager.
Gjest Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Det er ikke greit å være frekk som vitner fordi de er annerledes enn deg selv, men det er greit å være frekk mot vitner(og andre) som kommer på døra mi!!!! Jeg vil ikke ha de der!
Gjest Nabaat Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Så be de gå? Er du frekk mot andre som forteller deg meningen sin også? Skamløst..
Gjest Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Er ikke frekk mot de som forteller meg sin menig, men de trenger ikke komme å ringe på døra mi!!!!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2010 Var min man som var i døren da, men de sa vel noe som krig og urettferdighet. ikke akkurat og sånn, var min måte å skrive på. Sier jo at de må få tro det til vil, så er ikke frekke mot de. Kanskje du er med der, siden du satt piggene ut med en gang??
Gjest Nabaat Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 Ja, Jehovas vitner er jo kjent for å være temmelig aggresive og med piggene ute, eller?
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 Nå har ikke jeg noe veldig stort forhold til Jehova vitner, men jeg syns det er litt på kanten at de oppsøker folk i det private hjem. Ser ofte de er på gatene i byen f.eks og deler ut flyers, og det er bedre enn at de kommer å forstyrrer hjemme. Det er ikke bare bare å si at de skal gå, det har jeg prøvd flere ganger. Problemet er bare at jeg ikke ønsker å være frekk og slenge døra i fjeset dems. De få jeg har vært borti har ikke tatt nei for et nei, og jeg er aldri frekk. Jeg takker høflig for at de kom, men at jeg ikke ønsker det... alikvel, virker som om de ikke godtar det. (Igjen, de jeg har møtt, sier ikke alle er sånn)
frk.velandre Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 å jeg tror at gud er oppdiktet .fins ikke noe adam å eva eller noe,tror at vi ble skapt slik vitenskapen sier jeg... å vil ha meg frabedt at jehovas vitner aldri gir seg med å komme på døra mi! å jeg ber dem gå på et vennlig vis.
Gjest Nabaat Skrevet 12. mai 2010 #12 Skrevet 12. mai 2010 Da ringer du til Ytre Enebakk til hovedkontoret til Jehovas Vitner og sier at ud ønsker ikke besøk fra de i fremtiden. Da får du ikke besøk heller.
Gjest Skrevet 12. mai 2010 #13 Skrevet 12. mai 2010 Der jeg bodde før ringte det stadig på døra, og en dag sa jeg; jeg kan godt ta en diskusjon med deg jeg. Jeg sa at hadde vært medlem av JH tidligere, og da gikk de =)
Mammaen til Isak Skrevet 12. mai 2010 #14 Skrevet 12. mai 2010 Det der sa noen til meg en gang, ring hovedkontoret og bla bla. Hva hjelper det da, når de fortsatt kommer på døra. Har hatt de her to ganger på 4 uker. Og ja, jeg har ringt igjen, og sagt i fra. Det er jo faktisk å ikke respektere min mening, og det syns jeg er ufint. Jeg er ikke uhøflig, jeg svarer pent nei og at jeg ikke deler deres tro. Allikvel kan de fint klare å dra det ut til både ti og femten minutter hver gang fordi jeg ikke lukker døra forran øya på folk. Jeg respekterer dem, og deres tro. Jeg takker nei og forklarer de hvorfor. Hvorfor kan de ikke da la meg være????
Ella & gull med smilehull Skrevet 12. mai 2010 #15 Skrevet 12. mai 2010 Da moren min ble alvorlig syk og forsøkte å forklare dem at hun derfor ikke ønsket at de stadig skulle ringe på hos oss kom de bare oftere, og ble mer og mer pågående. Jeg synes det er greit at Jehovas vitner deler ut Vakttårnet eller hva det nå er i byen, men at det er unødvendig at de kommer hjem til folk.
Gjest Nabaat Skrevet 12. mai 2010 #16 Skrevet 12. mai 2010 fordi de MÅ komme tilbake? Fordi de er forpliktet til det? Tror du JVs syns det er kjempegøy å gå på døra? Det er ikke det mest naturlige man gjør, liksom.. Det er jo ubehagelig for alle parter. Men Det er trist å høre at du blir oppsøkt til stadighet. Jeg har bedt flere om å gjøre dette med å ringe Betel og de fleste har ikke opplevd gjenbesøk da. Men om man bare sier nei takk så kommer de tilbake. Men ærlig tlat, HVOR plagsomt er det -> åpne døren -> si nei -> lukke døren. ? Jeg forstår du syns det er ufint. Jeg har flere venner som er jehovas vitner og jeg har ALDRI opplevd at de ikke respekterer meg. Heller tvert imot.
Gjest Nabaat Skrevet 12. mai 2010 #17 Skrevet 12. mai 2010 Ja, det er råttent gjort ella. Moren min hadde en venn som var prest og da hun holdt på å dø prøvde han å frelse henne og mase på henne. Det er respektløst, men ikke synonymt med å være et Vitne. De fleste vitnene jeg kjenner er sympatiske og snille folk som jeg setter stor pris på. håper det gikk bra med moern din.
Ella & gull med smilehull Skrevet 12. mai 2010 #18 Skrevet 12. mai 2010 Det gikk heldigvis bra, og hun ble frisk etter omfattende operasjoner Jeg tror grunnen til at vitnene oppfattes som ekstra pågående er fordi de faktisk står rett utenfor døren din, og da kan man ikke bare legge på røret som når en blir oppringt av en plagsom selger. Har selv venner som er/har vært Vitner, og de er kjempesnille på alle måter og prøver ikke å misjonere for menigheten når vi treffes. Men de er nok anderledes når de er på "oppdrag" for menigheten og ikke kjenner de de snakker med. Selv om det er gjort i beste mening har jeg full forståelse for at det er sjenerende å få dem på døren.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 12. mai 2010 #19 Skrevet 12. mai 2010 Sommeren jeg gikk gravid hadde jeg døren oppe mens jeg var hjemme i sommervarmen. Plutselig sto det en far med to barn inne i stua mi. Jehovas vitne selvfølgelig. Blid som en sol og veldig hyggelig. Jeg ble skremt og lo helt hysterisk mens jeg ristet på hodet og sa neineineineineineinei fordi det var så SJUKT at de gikk rett inn at jeg rett og slett ikke trodde mine egne øyne. Hva lærer man sine barn ved å bare vandre rett inn til folk. De kom aldri igjen, for å si det sånn. I utgangspunktet er jeg meget skeptisk til en slik sekt, for pr definisjon er det nøyaktig det det er, kutter kontakt med sitt eget kjøtt og blod hvis de bryter ut og vil tenke selv. Har en venninne som aldri har sett sine nieser og nevøer og heller ikke resten av familien på årevis fordi hun valgte sin egen vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå