Gå til innhold

Jeg blir GAAAAL!!!! Trenger hjelp!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snuppa vår syntes plutselig det er skikelig kjeldelig å sove aleine i senga! Hun vil opp å kose, gjerne i en halvtimes tid, fire ganger i løpet av natta...... Nå har hun vært sjuk i en mnd, så derfor har hun fått lov til det, men nå må vi få henne til å sove igjen det er skikkelig frustrerende!!!!

(jeg har tidligere svart på innlegg her; slapp av, det er bare en fase o.l, når de er 9 mnd er det litt sånn) , men nå er snuppa snart 11 mn, og det er værre enn noen gang!!!!!

Hun får ikke mat på natta, det har hun egentlig aldri fått, men skjønner bare ikke hvordan jeg skal få ho til å sove! Har prøvd å la ho skrike, og gå inn å gi sutt ofte, men det funker jo skikkelig dårlig når ho er så plaget med astma... Blir jo helt tett, og hoster opp masse slim....

Råd tas i mor med takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff det høres tungvinnt ut... ikke så lett med disse små. men har du prøvd å kose henne i senga, uten å ta henne opp? jeg er ingen fan av at ungene skal ligge å grine så derfor ville jeg heller ha sittet der inne til hun roa seg... har egentlig ingen gode råd, men lykke til::)

Skrevet

Takk =)

Jeg har så himla klein rygg, så da orker jeg liksom ikke stå bøyd over ho i seng, så derfor har det endt med at jeg tar ho opp. Fikk et tips om å legge en madrass ved siden av senga hennes fra Skravlesiden, så tror jeg for teste ut det i natt....

Noen flere råd???

Skrevet

Uff, jeg skjønner kjempegodt hvordan du har det! Dette med søvn er noe jeg tror alle foreldre river seg i håret over på et eller annet tidspunkt??

Siden jeg akkurat har søkt etter råd og hjelp om dette selv her inne, er jeg neppe i noen posisjon til og råde deg, men jeg tenkte jeg kunne dele litt av min erfaring da...

Jeg tror at det er lurt og ta skjeen i en annen hånd så fort som mulig.

Jo eldre barnet blir jo verre tror jeg det er.

Så må man bestemme seg! Det er ingen vits i og begynne kampen med mindre du er 100% motivert. Dette tror jeg barna merker. Det høres dramatisk ut men: de kan lukte frykt! hehehe

Eneste jeg vet hjelper er og ikke ta dem opp. Jeg tok kampen selv, mandag i forrige uke. Jeg brukte ca 3 dager på å psyke meg opp, jeg var forberedt på det værste.

Første kveld var mini litt forvirret, han er jo vant til og bli plukket opp med en gang han lager den minste lille lyd. Jeg satt på en stol ved siden av sengen hans og sang og koste med han. Jeg gikk ut av rommet for og gå på do og for litt oppbacking via tlf med en venninne.

45min tok det!!!

Resten har gått slag i slag. Jeg sitter ved siden av sengen hans til han sovner , dette tar max 10min.

Jeg er ett nytt og bedre menneske. Jeg har litt tid for meg selv om kvelden og det er såå deilig!

Ops, dette ble veldig langt og du lurte vel igrunn på natten. Poenget mitt er ,kort fortalt, at du bare må bestemme deg. Det eneste som nytter er og ikke ta barnet opp i din seng...

Lykke til! Jeg krysser fingrene på dine vegne!!

Skrevet

Takk for råd =)

Natten i natt gikk plutselig fint. Gubben var inne med sutt en del ganger, men det er jo ikke noe problem i det hele tatt.

Problemet mitt er at jeg har fibromyalgi (skal ha time hos Raumatolog i september for ny utredning). Og når jeg våkner på natta, er jeg jo HEEELT stiv, og værker, og det er klin umulig å stå bøyd over senga for å roe snuppis. Kan jo vurdere å sette en stol rett ved sengen.... Heldigvis har jeg verdens beste mann, så han gjør jo det meste for meg stakkar!

Hjelper jo ikke mye når 5 åringen sliter mye med Nattskrekk og voksesmerter i tillegg! Ja ja, jeg får i hvertfall nyte at jeg fikk sove i natt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...