Gå til innhold

Noen steder boseter man seg bare ikke med barn!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei la for all del langere og narkomane få holde på i fred.

De kommer jo selvfølgelig før barn og familier.

Dust.

Skrevet

Ja, det er så mye bedre å la de kriminelle overta hele bydeler i stedet...

Skrevet

Heh, ja. Selvsagt skulle man tatt omsorgen fra foreldre som bosetter seg på Grønland. For ikke å snakke om i Finnmark - de scorer drithøyt på alle statistikker over tenåringsgraviditeter og lite utdanning.

Skrevet

Sjønner problemstillingen din, men sjønner også disse mødrene.

Men det er vel ikke snakk om å bosette seg der, mange er vel oppvokst der etter det jeg forstod av artikkelen.

Enig med det de sier, bruk parkene mer, frys ut de kriminelle. Men tror neppe jeg hadde brukt parkene selv om jeg bodde i Oslo.

Skrevet

Så istedenfor å ta vare på barna og flytte vil man ta opp kampen... Idiotisk! Man tar barna bort fra uegnede omgivelser! Om man så velger å forsette kampen er det helt supert! Ingen vil ha områder med bare knark og bråk! MEN første pri er uansett å sikre barna!

HI

Skrevet

nå må du gi deg HI. kan da ikke ta fra folk ungene sine fordi det er mye kriminalitet i nabolaget?? Er det DUMMESTE jeg har hørt!!!!!!!!

Skrevet

Ja, har ikke foreldrene vett på å ta ungene sine bort fra uegnede omgivelser bør bv gjøre det!

Skrevet

Pila! Sammenligner du å vokse opp i kriminelle og narko belastede omgivelser med å bo i en landsdel med andre normer en oss på Østlandet? Drekki i dag eller?

Skrevet

jo da, klart man skal sikre barna. Det er ikke dermed sakt at man kan låse de inne fordet,. Aldri kan man være trygg for barna sine uansett hvordan nabolag man bor i, det er syke folk overalt som kanskje er enda mer farlig for barna!!

Kan ikke frata ungene fordi man bor sånn, da burde heller Norge ta litt tak å få litt orden på slike ting!! Det er et samfunnsproblem!

Det er helt på trynet å gå på foreldre som bor i slike områder.!

Samme som å si at de foreldre som har hager med trær eller trapper uten grind burde fratas barna sine da??? Kan skade seg der og!

Skrevet

Jada, men det finnes nok en del familier som har kriminelle foreldre som lever på narkosalg o.l.

Den beste løsningen er å prøve å gjøre noe med det "samfunnet" på grønland. Tar folk og rømmer stedet i steden for å sloss for det, kommer det bare til å bli enda verre for de barna som blir igjen.

Verden er ikke slik at bare man får barn så blir man verdens mest fornuftige menneske, det er mange barn som vokser opp i kriminelle hjem. Nei jobb heller i mot det enn å rømme vekk fra problemene, ellers så trur jeg bare problemene vil spre seg.

Skrevet

For min del er det viktigste å sikre mine barn! Og det gjør man ved å la de vokse opp steder som oppfattes som trygt. I tillegg holder man øyne og ører åpne og passer på ytterligere for usynlige farer. Det å sikre sine egne barn fratar man heller ikke ansvaret å engasjere seg i samfunnet, så man kan fint skrive under på lister og gå i demonstrasjonstog uansett.

Hvem setter ungen sin i en sandkasse full av spøryter? Dere gjør sikkert det - jeg gjør det ikke! Så dum går det bare ikke ann å være. Og hva gjør man da heller, jo man låser de inne!

Jeg bor på landet med både trapper og trær. Her har vi også trappegrinder og motorsag for å fjærne greiner med! Merkelig eller hva? Utover det har jeg sett få parker uten trær og trapper også....!

På lekeplassen her på landet er det INGEN narkomane og INGEN kriminelle som oppholder seg! Her er det trygt å være barn!

HI

Skrevet

Kriminelle og narkomane har også andre normer enn de fleste. Hva vil du frem til?

Skrevet

Bor man på landet er parker overflødig.la barn være barn! La de klatre i trær, la de klatre i fjellet, la dem lære å gå i trapper osv osv

Unger i dag klarer jo ikke annet enn å gå på asfalt eller leke på stede der alt er lagt til rette. Ikke rart unger blir tiltaksløse og kriminelle!!!!

Jeg ville heller ikke satt ungen min i en sandkasse full av sprøyter, jeg hadde ikke ønsket å bo i byen i det hele tatt, men det er mine personlige meninger. Jeg mener ikke at folk er dårlige foreldre fordi de bor i byen. Det er ikke vår rett å dømme andre HI!

Det er den utviklingen vi har nå som alt skal være så sikkert og trygt for barna som er farlig. Foreldre skal aktivisere barna sine til en hver tid. Dette er skummelt! Kanskje det er slike ting man heller skulle lagt vekt på?? Barn som ikke lærer seg å bruke fantasien men må aktiviseres får ikke en egen mening og vil også være i dårligere stand til å ta egne valg når de blir eldre. Her er faren større for at de blir kriminelle enn om man bor i områder der kriminalitet forkommer,..

Skrevet

nei jeg vet ikke jeg, men jeg tror vel normal oppfatning blant oss på østlandet som ikke er knarkiser og/eller kriminelle er at vi klarer oss meget godt uten de. Vi oppsøker de ikke og vil bare ha de bort!

At det bor mange i finnmark uten utdannelse og som blir mødre tidlig er vel sosialt akseptert der oppe da. Ikke skader de oss direkte heller...!

Men den ser ikke du!

Skrevet

Jeg er også oppvokst på landet Hi og jeg er enig i deg at det er kanskje den beste stedet å vokse opp^^,

Men jeg vet såpass at det finnes en del "ugress" på landet også. Sprøytespisser og andre uting har blitt funnet i sandkasser på både skoler og barnehager på landet.

Selv om du oppfatter enkelte steder som tryggere enn andre, så betyr det ikke at det er sånn. Jeg syns det er lettere i slike byområder og passe seg for ting barn ikke skal borti, mens i bygdene må man nesten være lokalkjent for å vite hvor problemområdene er.

Skrevet

Nå er ikke jeg den som fjerner hverken grener eller har trappegrinder heller, men det var bare for å belyse at det problemet kan man gjøre ikke eksisterende om man gidder!

Jeg bor i skauen jeg og her klarer vi oss bra med alle skrubbsårene våre.

Uansett; man bosetter seg ikke i ett belastet område og blir området belastet tar man ansvar og tar ungene ut derifra! Om ikke blir det som å stå å se på at ungen overkjøres av trikken og skylde på alle andre for at de ikke grep inn etterpå!

HI

Skrevet

Tror ikke det er slik at JEG oppfatter enkelte steder tryggere enn andre. Tror nok det er en allmenn oppfatning :)! Man kan sikkert statistisk finne det ut også!

Tror heller ikke man nødvendigvis må lete etter problemene på landet - her kjenner alle alle og man blir veldig fort klar over eventuelle problemråder og "drittfolk". Første man får vite det...! Bor man i Ammerudblokka feks, tør jeg påstå de færreste kjenner naboene sin spesielt godt! Der er det uoversiktelig der....

Og jeg er vokst opp i byn, men bor nå på landet. I enkelte strøk i byen hadde jeg dog ikke hatt problemer med å bo med barn, men vet man det er store problemer med narko og kriminaltitet i området der barn ferdes og skal leke, flytter man! Om man bor i byn, eller på landet!

Skrevet

Ja kjenner til tankegangen din, men poenget mitt var at det trenger ikke nødvendigvis være så mye farligere for barna på grønland der prblemene er såpass synlige. Enn på bygda der det brennes på annenhver gård og fyllekjøring nesten er allmenn tillatt.

Nå var det en beskrivelse av min hjembygd da, så det trenger nødvendigvis ikke å være sånn i andre bygder. Men av erfaring hjemmefra så har jeg lært at det er tryggere og enklere å vurdere synlige farer, enn de man ikke trur er der.

På bygda er det mye lettere å skjule ulovlige ting, ikke like lett i ei blokk der nabodama har som hobby og spionere på alle nabone med kikkert^^;

Skrevet

Hvis du skal se på det på den måten så er det mange steder man burde flytte fra for å gi barna best mulig oppvekstvilkår. Og hva er egentlig bra nok?

Jeg synes stort hus hvor hvert barn har sitt eget rom, og en stor deilig hage hvor barna kan spille fotball, sykle, hoppe på trampoline osv er et minimum, så hvis jeg ikke hadde hatt dette i orden skulle jeg heller latt være å få barn???

99,9% av alle narkomane, langere og andre i miljøet er ikke interessert i å skade barn eller plage andre, så det er faktisk ikke barnemishandling å oppholde seg i samme område som dem.... Veldig bra at noen tar opp kampen i stedet for å flykte:)

Skrevet

Den sammenligningen din er bak mål, orker ikke forklare deg det engang.

Utover det spiller ingen rolle hva disse kriminelle har interesse av! Eller mer presist hva du mener de har interesse av! Så lenge folk gidder å aksjonere mot forholdene, må de jo helt tydelig plage de! Og foreldrene mener jo selv det ikke er bra for barna der heller.... Jeg synes man setter barnas sikkerhet i fare ved å bo slik!

HI

Skrevet

Der tror jeg jammen du tar feil gitt! Jeg bor på landet rett utenfor Oslo. Her er det mange nok til at du ikke kjenner alle, men alle er allikevel klar over hvem som er dårlig og ikke dårlig "parti". Har du bodd på Ammerud noen gang? Seriøst! Du har ikke sjans til å holde styr på de nærmeste naboer om du prøver aldri så mye! Her jeg bor nå derimot.... *huttetu...*

Her er det forøvrig heller ikke vanlig å fyllekjøre eller bedrive hjemmebrent - kanskje du bør vurdere å flytte ut av hjembygda om du ikke allerede har gjort det? Om ikke er du like ille som de på Grønland!

HI

Skrevet

Snakk om sammenligning helt bak mål!

Skrevet

Så flott med ubekvemsord og oppgulp! Hadde de enda vært begrunnet også, så de var LITT troverdige :D

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...