Let's hear it for the boys! Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Det er en altfor lang historie bak dette, men i korte trekk har han terrorisert vår lille familie siden i høst. Han har sagt at jeg ikke burde fått barn fordi jeg ikke har dem i bånd i nabolaget, han har slått samboeren min (lang historie i seg selv, men la oss bare si at det var uprovosert) og gjentatte ganger ropt nedsettende ting til ham om både alder og etnisitet. Samboeren min er en rolig type som faktisk har klart å holde seg i skinnet. Det eneste han har gjort er å anmelde han for overfall. Pga to vitner fikk han faktisk en bot på 8000 kr, heldigvis. Nå flytter vi om drøye to uker, så dette er ikke vårt problem stort lenger. Men mannen er jo gal og vi lurer på om vi burde legge inn en offisiell klage til styret. Problemet med det er at styrelederen er denne mannens samboer... Hun er en hyggelig dame og helt tydelig skamfull over mannens oppførsel, men hun er da også inhabil. Hva burde vi gjøre med dette, egentlig? Det føles feil å ikke gjøre noenting. Som om vi lar han tråkke på oss, på en måte.
kokosyklus Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Jeg ville ikke tatt hensyn til at hun er hans samboer. Samtidig er det ingen som kan kaste han ut av leiligheten dessverre. Slike ting skal visst være veldig vasnkelig. Så deilig at dere skal flytte bort!
Gjest sug lut Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Legg inn klage, med kopi til alle andre i styret, dersom du gidder. Hvis du ikke gidder, pris deg lykkelig over at du skal vekk.
Let's hear it for the boys! Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2010 Vi skal jo flytte, så vi har ingen interesse av å kaste han ut. Men vi føler at vi må gjøre NOE. Han er jo helt klart ustabil og det er ikke bare oss han oppfører seg slik mot, men flere i nabolaget her (folk som bor i nabobyggene). SÅ deilig at vi skal flytte! Spesielt med tanke på at samboeren min sa i dag tidlig at hvis han prøver seg igjen kommer han til å slå (han startet en krangel i gangen når han skulle levere 2-åringen vår i barnehagen). Jeg skjønner så inderlig godt at han vil ta han, men gjør han det blir det bare verre.
Marbella Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Har sittet som styreleder i 2 år og det er ingen problem og få kastet ut folk pga truende oppførsel, de må etter skriftlige klager og møte med styret flytte frivillig eller så går leiligheten på tvangsalg - klagene må da være av graverende art. I vårt borettslag hadde vi advokat med i denne prossesen. Er dette er privat borettslag eller et vanlig borettslag tilknyttet OBOS eller lignende så har du en ganske tung organisasjon i ryggen når slike ting skjer. Ville ha informert resten av styre om denne saken - og er du samboer med borettslag lederen så bør du jo klare og oppføre deg..........
Let's hear it for the boys! Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2010 Nå har samboeren min ringt til politiet igjen. han vil få besøksforbud forkynt i morgen. Det betyr at han aldri, under noen omstendigheter, kan snakke til oss. Gjør han det, ringer vi politiet med en gang. Er det alvorlig nok vil han bli pågrepet. I tillegg kunne de fortelle at han ikke har betalt boten sin, så det kan det bli rettsak av. Håper ikke det, for da må vi fremdeles ha noe med han å gjøre etter at vi flytter. Det er skikkelig ekkelt å være her nå. Han bor i samme oppgang som oss og er hjemme hele dagen :/
Let's hear it for the boys! Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2010 Vi skal også sende inn en offisiell klage til styret.
Gjest Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Huff! Sender deg en gooood klem, jammen godt dere skal bort derfra! Vi hadde også en psyko nabo tidligere, men han gjorde oss aldri noe reint fysisk... han var mer sånn som plutselig stod å kikket inn i vinduet, og ringte oss midt på natta og en gang stod han i ganga vår... Veldig gøy når jeg var aleine hjemme... Huff, jeg syntes vi hadde verdens værste nabo, men så feil kan man ta! (Han er foresten flyttet langt vekk nå =)) Flott at dere sender inn klage, og varsler politiet! Det er ikke alle som hadde giddet å bry seg med det, siden de alikevel skal flytte, men det er o nå håp for de neste som kommer st de skal få det bedre! Stå på!
Let's hear it for the boys! Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2010 Takk for støtten! Nå har det blitt et spørsmål om prinsipp. Det er som du sier; det kommer folk etter oss og det er viktig for oss at folk er klar over dette problemet. Vi leier bare, men huseierne skal selge og de som kjøper kan jo komme til å ville gjøre om salget pga denne galningen. Han har ingen skrupler når det gjelder hva som sies eller gjøres foran små barn og det er nesten det verste. Nå må jeg snart ut en tur og jeg må innrømme at jeg gruer meg litt...
OsloMor Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 Har også det samme problemet, selger leiligheten og hevner meg i mitt neste liv. Man må bare gå videre selv om det er surt at noen kan holde på sånn, maniacs altså.
lille sprelle Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 har opplevd noe i samme gate selv. Han skjøt og drepte noen til slutt.... og da ble han sperret inne. Vær ekstremt forsiktig med tanke på din egen familie!
Irene Adler Skrevet 12. mai 2010 #12 Skrevet 12. mai 2010 Sånne som naboen din bør ikke få slippe unna usanksjonert med oppførselen sin. Bra at dere har anmeldt til politiet og tenker varsle styret. Unngå håndgemeng med sånne typer, da befinner man seg plutselig på samme lavmål. Godt at dere bare leier. Selv om mannens samboer tåler hans oppførsel, behøver ikke dere gjøre det. Stå på!
Gjest Skrevet 12. mai 2010 #13 Skrevet 12. mai 2010 Huff, han er neppe helt frisk i hodet... Godt politiet vet om problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå