Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en laaang historie i mine forsøk på å få barn, å har vært så utrolig heldig å få 3 barn. Men i lang tid trodde vi ikke at vi skulle komme så langt. Jeg har vært gjennom 3 SA og en XU. Ble utredet og fant ut at jeg hadde protein-S mangel, det gir økt risiko for blodpropp, å som nok førte til spontanabortene. Vi var prøvere i 6 år før vi fikk vårt første barn. Hadde vanskelig for å bli gravid. Etter 3 perioder med pergo ble jeg gravid igjen. Etter tidlig bøldning mistet jeg tvillinger 10 uker på vei. Ble ikke i form etter utskrapningen, ingen energi, som man har det i begynnelsen av svangerskap. Viste seg at jeg hadde en XU, en graviditet som satt fast i egglederen. Det ble inngrep hvor ene egglederen ble fjernet, og de fant samtidig en stor blodcyster bak livmoren. Det var snakk om mulig endo, å at kanskje jeg nå ville bli lettere gravid. Men fikk aldri svar på om det var endo. Etter det gikk det 3 mnd. så satt spiren, å endelig etter 6 års prøving satt jeg med min nydelige lille gutt i armen, etter det fulgte 2 jenter tett. Er svært glad og taknemlig at jeg har vært så heldig å få 3 barn. Trengte en liten pause, å mannen var litt usikker på om han ville ha flere. Brukte mini-pillen i noen måneder, før vi ble enige om å prøve igjen. Å nå blir jeg selvfølgelig ikke gravid. Kjenner litt smerter i magen ved samleie, husker ikke helt, men mener det var sånn tidligere, i perioden før jeg fikk mitt første barn. Kan det være endo, som evt. kommer tilbake. Er usikker på hva jeg skal gjøre nå. Må vel oppsøke lege, men har dårlig erfaring, å gruer meg til å gå nye runder for å få flere barn. Regner også med å bli avvist av legene, som nok helt sikkert vil avvise meg med at jeg heller må være fornøyd med de jeg har. Å det er jeg jo, men ønsker så et barn til!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141845217-kan-det-v%C3%A6re-endo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...