*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 For en stund siden flyttet vi inn i en leiebolig, da vi flyttet inn var alt tilsynelatende helt perfekt. Store arealer og nyoppusset, vi var likevel klar over at det var ett gammel hus ca fra 1930. Men vi stolte på at renoveringen hadde gjort jobben sin å skulle beskytte oss mot kulde og andre problemer. Men... Hele vinteren har vi strevd med å holde huset over 19 grader. Strømreiningene har vært over 5000 kr. Siden før jul har vår datter mer eller mindre vært tett og hatt hoste. Vi har vært hos legevakta hvor hun fikk ventoline for å åpne opp. Legen vår har sendt oss til sykehuset for diverse tester. Men han var i sterk formening om at grunnen til at hun ikke var frisk var at vi sannsynligvis hadde huset fuldt av sopp og midd. Dette er jo noe vi ikke kan se med det blåtte øye derfor er det jo vaskelig å oppdage på forhånd. For å teste reaksjonen reiste jeg og vår datter til mine foreldre i 1 uke, hvor vi umiddelbart så bedringer. Nå har vi sagt opp leiligheten med 3 mnd oppsigelse, derfor må vi bli boende ut juli. Jeg har forklart huseieren om våre antatte problemer i forhold til helse. Å bedt han om å allerede nå legge leiligheten ut for leie, vi kan uten problem flytte ut innen 1 uke og mellomlande hos mine foreldre. Jeg har alltid opplevd huseieren som sympatisk og snill. Men nå når vi har sagt opp har han snudd helt. Han var overhode ikke intressert i å leie ut til noen før perioden var over, selv om han fikk vite om problemene i hendhold til vår datter. Ja, det er vel bare å innse at vi var veldig ivrige og dumme da vi skrev under den kontrakten. Vi har ikke råd til å sitte med 2 boenheter og vet ikke hvordan vi skal løse det. skal vi få inn en fagmann som kan fastslå at inneklimaet er farlig for helsen å på den måten "presse" han til å la oss gå for tiden? Flytte ut å betale leie de siste mnd uten å ha ett fast sted å bo? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, derfor har jeg pakket en veske å dratt til mine foreldre.. noe som bare er en midlertidig løsning. Jeg synes det er helt grusomt å måtte utsette henne for det og griner over at jeg ikke vet hvordan jeg skal løse situasjonen, en kontrakt er en kontrakt. eller?
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Det første du gjør er å få påvist sopp i huset, og deretter kreve at dere får flytte. En kontrakt er ikke en kontrakt når det går på helsa løs. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå