strikkemor til 2... Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 pjokken min har de siste 2 ukene begynt å sove bedre på dagtid. han har nå en lur på 1 1/5 - 2timer + 2 små lurer! men nå sover han så dårlig på natta! han har helt siden han var 2mnd sovet bare små lurer på dagtid, men sovet fra 19.30-07.00ca, men nå kan han sovne 19.00 og våkne igjen 19.30, for så å være våken i 2 timer før han tar natta, og i tillegg til dette har han nå begynt å ville opp kl 60.00 litt slitsomt! noen som vet hvordan jeg bør/kan snu dette! totalt sett sover han kanskje 3-4timer på dagtid! og det skulle vel ikke være for mye!??? kan jo so at han har vært litt forkjøla den siste tiden, kan det være dette?
Tingeling&guttaboyz Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Det der med å våkne etter en halvtime er visst typisk et tegn på overtrøtthet i følge "eksperter". Prøv å legge før. Ellers er jo forkjølelse god forklaring på endringen, Dessuten er det typisk rundt sprang i motorisk utvikling at nattesøvnen forstyrres(hos noen barn...) Min er 5,5 mnd og sover vanligvis 3,5-5 timer på dagen, men får stort sett alltid en døgnmengde på 16 timer. Det å ville opp kl 06 er kanskje en fase, dersom du er heldig, eller så har du en morgenfrisk og lekeklar gutt kl 06:) Jeg tenker personlig at alt før 6 er natt, og all søvn etter 6 er bonus:) Jeg pleier å amme min når han våkner i 06.30 draget, legge ham igjen spell våken, noen få ggr sovner han, ellers tar jeg ham opp litt nærmere 07.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå