mozell Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Ja, egentlig syns jeg det er vanskelig å svare på selv, men jeg går for Gladiator. Bra historie, gode skuespillere, handlingen foregår i antikk tid (pluss for meg, er glad i historie) , får meg alltid til å grine, og ikke minst sexy mann i hovedrollen
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Hmmm ja det var vanskelig. Likte veldig godt "When a men loves a woman", og "Champion" i sin tid. Lenge siden jeg har sett dem nå.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Ja og hvorfor ja.. Glemte hvis det.. Begge to fordi de var så gode rørende historier. Skikkelige grinefilmer begge to egentlig.. Men med en god historie som brente seg fast da.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Ingen over, ingen ved siden av... Robin Hood- the prince of tief..fra 1993(?) med Kevin Costner.... tror jeg har sett den filmen over 10 ganger, selv om det nå sikkert er over 10 år siden jeg så den sist. Men kan ikke hhuske at jeg hverken før eller senere har likt en film så godt....hehe Så også Australia her, for 1 år siden.... og den ligger HØYT oppe på listen.... Den filmen hadde alt....kjærlighet, spenning, action og ikke minst, en lykkelig slutt....ANBEFALES!!!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Ja den Australia filmen så jeg og. Den var veldig god ja! Åja tyvenes prins med Kevin Costner ja hadde nesten glemt den. Ja den kommer høyt opp, for å ikke snakke om Dirty Dancing, det var vel den filmen jeg så mest i min ungdom:)))
Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Donnie Darko, Blow Up og Clockwork Orange. Liker litt sære filmer. De er i alle fall verdt å se sju tolv sytti ganger. Så kan jeg også se The Rock på nytt og på nytt og på nytt og på nytt
Tommage♀♂ Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 En gang var vi krigere (Once we were warriors) fra 1994. Handler om en familie på New Zealand, utrolig sterk film. Setter mange slags følelser i sving, både sorg og sinne. Så den mange ganger da den var ny. Dirty Dancing går aldri av mote. Loooove! Notting Hill. Søt, romantisk. God musikk.
Ranveig R Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Det er klin umulig å velge EIN film. Eg hadde ikkje tenkt å svare på denne tråden, for eg klarar aldri å svare kjapt på filmspørsmål. Eg elskar film! Donnie Darko er fantastisk. Grusom og sær og fantastisk. Men det er ikkje ein film eg orkar å sjå igjen og igjen. Har vel kanskje sett den tre gongar. Ellers er eg som fantasy- og rollespelentusiast veeeeldig glad i Ringenes Herre-trilogien og Harry Potter-filmane. Fengande historier, litt magi, litt monstre, fine rustningar, fantastisk musikk Eg er og kjempeglad i komediar, og kunne hatt Mel Brooks sine filmar ståande på repeat heile livet trur eg. Usannsynleg morsomme, så sant ein har ein solid porsjon barnslig humor. Favoritten er gjerne Dracula - dead and loving it. Den har ALT (og eg har eit armband med innskrifta "Can YOU explain zat?" ). Robin Hood - men in tights er og ein klassikar. Samme med Spaceballs. Eg likar eventyr/adventurefilmar, Sleepy Hollow, Charlie og sjokoladefabrikken, Alice in Wonderland, Pirates of the Caribbean, Indiana Jones, Stardust, Zorro, Romancing the stone, osv, osv. Det treng ikkje vere så veldig mykje intelligent handling, om det berre er GØY å sjå. Trur eg sjeldan har KOST meg meir enn første gong eg såg The mask of Zorro. Eller første eller andre, tredje, fjerde, femte gongen eg såg Pirates på kino ) Kombinasjonen Tim Burton+Johnny Depp er ein match made in heaven (ikkje at Burton er ansvarleg for Pirates, men dei andre på toppen av avsnittet i alle fall)! Er eg aleine heime ein kveld benytter eg gjerne sjansen til å sjå ein eller annan "jentefilm". Dei kan gjerne ha litt humor, drama blir ofte for langtekkelig/stilleståande for meg. Noke "jentefavorittar" er: George of the Jungle, The Guru, Sliding doors, Dirty Dancing, Legally blond og While you were sleeping. Ein annan som kanskje ikkje egentlig er jentefilm, men som er ordentleg feelgood for meg er Happy Gilmore. I'd love to stay and chat, but I really must dash... Eg må snart lære meg å ikkje svare på spørsmål eg blir engasjert i, det tar alt for lang tid..!
mozell Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 13. mai 2010 Måtte utdype litt jeg også Ja, En gang var vi krigere - den er veldig sterk! Fantastisk bra film. Faktisk syns jeg også den ene 11.september-filmen var ganske bra - den om det fjerde flyet, husker ikke tittelen...men den var velsignet fri for typisk amerikansk sentimentalitet o.l. I samme gate vil jeg nevne "Bloody Sunday" med James Nesbitt, det er en veldig rett fram-film som jeg syns var veldig bra. Liker også LOTR-filmene da, og selvsagt Dirty Dancing som flere har nevnt (den har jeg sett så mange ganger at jeg nesten kan all dialogen utenat, haha). Må nok også nevne 300 siden jeg i hovedinnlegget avslørte min fascinasjon for "antikk action" - hehe. Mye blod, men syns likevel ikke det blir påtrengende pga måten den er laget på.. Grabben i graven bredvid er en film jeg tyr til når jeg vil bli glad, hehe, i likhet med Grease. Har jeg glemt noen da? Ja, helt sikkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå