Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Minsten fjernet mandlene da han fylte 2.. Etter dette har han naturligvis fått et sunnere forhold til mat, men nå synes jeg vekta stiger skremmende raskt.. 1 kg bare de 2 siste ukene.. Nesten så jeg lurer på hvor mye mat han spiser i barnehagen.. Nå 18 kg ved 2 år og 4 mndr.
lille sprelle Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Ehh - er han rund og har valker da? Liker dårlig å bevege seg? Jeg synes det høres utrolig tungt ut, men du sier jo ikke hvor lang han er Snuppa er 2 år og 3 mnd og veier i overkant av 11 kg og er ca 90 lang. Det beste er å ringe hs dersom du er bekymret.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Gutten min er 2 1/2 og veier ca 15,5 kg og er ca 90cm lang. Han har et stort hode (og forhåpenligvis en stor hjerne!). Jeg tenker ikke på han som overvektig, men han har litt ekstra. Jeg bekymrer meg ikke, han liker å bevege seg, spiser sunn mat. Vi foreldre er ikke overvektige. Vi kommer selvsagt til å følge med på dette, men jeg tror han gradvis vokser inn i en annen "form" - det er i hvert fall det som har vært tendensen så langt.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 15,5 er da vel ikke mye på en gutt på 2,5 år og 90 cm!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Han har kanskje litt å ta igjen hvis han har vært mye syk og hatt dårlig apetitt. Så lenge han spiser sunt er det nok helt greit. Vet ikke hvor lang han er, men 18 kg er ikke så mye for en gutt på snart 2,5 år synes jeg. Det er vel heller sprelle sin som er veldig lett/tynn med 11 kg på 90 cm!
Noah 08. Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Junior på 2 år er 16 kg og 90 cm,hs bemerka ikke dette på 2 års kontrollen. Han har alltid lagt på seg godt,men strekker seg samtidig og er en en frisk og aktiv gutt. Jeg gir han ikke noe særlig sukker holdige matvarer,men er ikke ellers "hysterisk" ,de er i en aktiv periode der de vokser mye å har behov for mat:)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #7 Skrevet 15. mai 2010 Han er nå 94 cm.. Han var en stor gutt selv om han var mye syk. 15,4 kg og 91,5 cm ved 2 årskontroll. 13,5 kg i jula etter 8 uker sykdom. Han har ikke en eneste valk. Han er bare godt polstret. Og han er særdeles aktiv. Høyt og lavt hele dagen. Mer enn storesøster var på samme alder. Men den siste mnd har han økt fort. Skal se det an en liten stund til. Hvis det fortsetter får jeg ta en tur til HS. hilsen HI.
Hvitkløver2020 Skrevet 15. mai 2010 #8 Skrevet 15. mai 2010 Min nr 1 veide 12kg når han var 1år. Han er stor ennå.. nr 2veier 15,2kg og er 93cm. (2år og en mnd.)
minesnuppami Skrevet 15. mai 2010 #9 Skrevet 15. mai 2010 Mi var 16,6 kg og 92 cm da hun var 2 år og 4 mnd. Selvfølgelig helt normal og hun er sunn og frisk. De siste mnd har hun forandret form, uten at vi har gjort noe for det. Beina har blitt lengre, magen mindre og hun ser slankere ut, selv om hun veier minst like mange kilo. Som regel tror jeg de små greier å regulere matinntaket sitt veldig bra selv i forhold til det de har behov for - forutsatt at de får tilbud om sunn og normal mat så klart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå