Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han han fått tynn grøt siden han var 4 mnd, nå de siste ukene har vi begynte med litt mer mat. Noen kommentarer? Han virker fornøyd. Er veldig aktiv men sover godt. Følger kurven akkurat som han skal.

Frokost Kl.08.30. En posj grøt og litt vann.

Mellommåltid Kl.10.00 150 ml mme

Sover 3 timer

Lunch Kl.13.00 Frukt og Yoghurt og litt vann

Mellommåltid Kl15.00 150 ml mme

Sover 1 time

Middag Kl. 16.30 Brokkoli, gulrot e.l og vann

Kveldsmat Kl.18.30 Stor posjon grøt

Bad

Kveldsflaske Kl 19.30 250 ml mme

Sover fra 1930 til ca 0830. Får evnt. vann om natten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns det så ut som veldig greie rutiner.

får han bad hver dag?

her bader vi ca 3ganger i uka.

gir du grøt med en gang han våkner? det har ikke jeg tenkt på, men nå våkner min kl 6 da, og han spiser ikke så mye med en gang han våkner, og kan fint vente 3timer før han vil ha mer mat!

jeg syns det virker deilig å ha det så fast som du har fått det. hos oss må vi bare ta det som det kommer, men han får iallefall grøt formiddag og kveld, og har såvidt begynt med middag!

Skrevet

Høres ut som om dere har fått til ei fin rutine da og så når han virker fornøyd, sover godt og følger kurven så må jo det være kjempe fint :)

Prøver og få til gode rutiner her også, får mat til faste tider ca hver tredje time, men han er nesten umulig å få til å sove på dagtid sånn har han vært siden han ble født.

Han vil ikke sove inne så må ut å trille hver gang.

Skrevet

Syns det hørtes ut som fine rutiner:) Må være herlig å ha en unge som sover 3 timer midt på dagen... sukk ;)

Skrevet

Takker for svar. Jeg har litt panikk for å overfore nemlig, men han legger jo som sagt på seg som han skal..

For å svare på spørsmålene så bader jeg han nesten hver dag. Han har ikke antydning til tørr hud og sikler endel så derfor er det deilig å få skylt han ordentlig i foldene:-) Og han koser seg såå i badet, og storesøster elsker å hjelpe til. Men jeg bruker ikke noe i vannet, som regel.

De rutinene jeg skrev ned er mer et utgangspunkt. Dagene kan godt se ganske annerledes ut, men det er veldig fint å ha noe å forholde seg til.

Vi har lenge hatt andre rutiner men har forandret på de nå som han spiser fast føde og har droppet nattmåltidet:-)

Noen som vet ca hvor mye mme barn på fast føde skal ha? Finnes det noen regel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...