Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har bare gode erfaringer. Legene er flinke og koselige, eneste unntak er Vidar von Dûring. Han kan virke litt vanskelig å komme innpå og travel, men han er veldig dyktig faglig. Jeg har hatt en vanskelig vei mot å finne rett behandling og oddsen mot meg, men han har tatt noen sjanser og jeg er nå gravid med nummer 2 og kun et mislykket forsøk.

Eneste som jeg vet mange regagerer litt på er at venterommet er veldig åpent, men det er bare å ha med avis, sitte med ryggen inni en plante, ikke komme mye før tiden og heller tenke på at babyen din kanskje skal lages bak døra foran deg :-)

Lykke til!!

Alle unntatt 1 mann,,,er helt fantastiske :D:D.

Det kan gå litt fort i svingene iblandt,,når de har det travelt. Men sånn er det sikkert de fleste plasser.

Derfor er det viktig att du SPØR viss du lurer på noe. Da får du som gjernast gode svar tilbake.

( Venterommet er det ingen som liker...Men gå inn å sett deg i siste liten du som meg;) )

Alt i alt,,så liker jeg meg godt der jeg ja. Triveli gjeng :D

Hei.. :)

jeg og har egentlig bare gode erfaringer med St.Olav, men unntak av samme lege Vidar von Düring.. Han er kjempe flink i hva han gjør, men personlig syns jeg han virker som en veldig kalt og stresse person. Men det er han som satte inn egg til meg nå sistgang, og jeg ble gravid.. :) så han vet hva han gjør.. :) :)

Sist gang jeg satte inn så var det en damelege med rødt hår ( husker ikke navnet hennes) som satte inn egg.. hun er nok den koseligste legen jeg har møtt på st.olav. hun var så blid og møtekommende.. :) :) kjempe fornøyd med henne..

Det populære møterommet ja... hehe.. det er jo åpent og lyst og alle ser at du sitter der.. men jeg har alltid hatt med meg et blad og sittet med ryggen mot gangen alle går i.. så da går det jo bra.. :) :)

masse lykke til.. jeg tror nok du blir fornøyd med legene på st.olav.. :) :)

Vil også si at jeg har mye positivt å si om gjengen på St.Olavs. Sykepleierne der oppe er blide og imøtekommende. Syns de gir grei informasjon på telefon. Jeg har vært der oppe 5 ganer, to av forsøkene ble avbrutt, da det ikke ble noen befrukting av eggene som ble tatt ut.

Dr Düring kan være litt brå, men hadde noen telefonsamtaler med ham etter at det nest siste forsøket (opprinnelig forsøk 3) ble avbrutt.

Personlig har både jeg og min mann de beste erfaringene med Dr Kierulf, vi har bare hatt kontakt med disse to legene.

Men de vet hva de gjør der oppe - og jeg er endelig kommet et godt stykke på vei, 10 uker på vei i dag :)

Lykke til på St.Olavs

Annonse

høres ut som alle er fornøyde me gjengen der oppe, og det er bra :) Det gjenstår da bare å fortsette å vente på det etterlengtede brevet da.. Huff liker ikke åpne venterom.. Føler at jeg lyser opp i et diskret rom så da blir det vel ikke bedre i et åpent :S

St. Olav her også, og jeg er veldig fornøyd! Har ingenting å sammenligne med, da, men alle jeg har pratet med og møtt har vært veldig flinke og profesjonelle.

Hun legen med rødt hår heter kanskje Stoum...? Det var iallefall hun som satte inn egget mitt - selv om jeg ikke lyktes på første forsøk :)

Men jeg har til nå ingenting å utsette på ansatte på fertilitetsklinikken. Unntatt kanskje ei litt vimsete sykepleier ved navn Brodal. Men hun fikk da kontroll til slutt :)

Hei!

Jeg byttet klinikk fra Ullevål til St. Olavs da jeg hadde ett offentlig forsøk igjen. Det var fordi jeg har hørt så mye bra om dem. Jeg har hatt to forsøk der. Legen oppdaget cyster med blod i og oppfordret meg til å oppsøke min fastlege for å få henvisning til laparaskopi på hjemstedet mitt. Takket være han ble det oppdaget væskefylt eggleder som har ødelagt for alle forsøkene mine. Pga min alder vil jeg prøve Danmark og assisted hatching. Så det blir ikke flere forsøk på meg på St. Olavs. Jeg har ikke noe negativt å si om dem. Ang det åpne venterommet så gikk det helt greit for meg å sitte der.

Men hver obs ang ventetiden på infobrevet og medisinene. De skal sende det etter noen få dager. Jeg visste ikke hvor lenge jeg måtte vente først, så jeg tror jeg ventet i to uker før jeg kontaktet dem igjen og da hadde de GLEMT meg! De sendte medisinene med ekspress og de var på døra dagen etterpå. Jeg skulle begynne med spray dagen etterpå. Jeg har hørt om ei til som også har blitt glem, så jeg synes du skal ringe dem på tirsdag.

Oida.. ja jeg har bestemt meg for å ringe bare for å høre hvordan ståa er. Men blir så gla når alle er så positive!

I Vårt tilfelle er det slikt at min mann har dårlig kvalitet. Sist vi var til behandling var det NULL levende sædceller.. det fant de ut da etter de hadde tatt ut eggene mine. Etter den turen var min mann HELT nedmellom og vi fikk en litt tøff periode.. Men nå føler vi begge to at det er påtide at noe skjer igjen. Og det er deili!! Så at dette brevet ikke kommer er IRRITERENDE..

Min mann sa til meg i dag at han har en veldig god følelse på at der er noen svømmere som skal klare jobben selv nå, og jeg er (uten at han viste det) mitt i månedens mest fruktbare periode, hi hi:) Så selv om sjangsene er små så liker jeg å TROOO at det han føler er riktig:):)

Hei!

På St. Olavs blir begge to tatt med til hun som skal ha sædprøven og vi får se spermiene på en pc skjerm. Hun forklarer litt hva vi ser og deretter går vi ut på venteværelse igjen før vi på nytt blir oppropt. Da er det tid for uthenting av egg. Så sædprøven blir sjekket før det blir aktuelt å ta ut egg. På Ullevål får man ikke sett, eller være med på analysen av prøven. Jeg synes det var veldig fint å kunne se sædcellene svømme som gale! Det var synd du måtte gjennom et forsøk uten at eggene ble befruktet! Hva sier legene om at han ikke har sædceller? Tar han mye vitaminer og mineraler?

ÅÅ det hørtes jo spennende ut! Legen var litt usikre på grunnen, men antar at det kommer av at min mann lå syk (en uke med høy feber) rett før vi dro.. Han hadde da spist vitaminer og mineraler leeeeenge for å sikre kvaliteten til vi skulle dra oppover, men til ingen nytte.. Han har dårlig kvalitet fra før av så da hjelper det vel lite at feber tar knekken på restn.. hvis det var det som var årsaken.. Ja det var såå surt at jeg måtte gjennom heile greia så var det ikke en eneste levende celle.. ååå jeg ble så lei meg! Men klart hadde nok blitt veldig lei meg om jeg hadde fått vite det før uttake også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...