Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jenta mi fått masse bittesmå prikker på beina og litt på armene. Ser ut som bittesmå nupper, men ikke på samme måte som de typiske babynuppene. Har vasket klærne hennes i samme vaskemiddel siden hun ble født, men kan det være at hun har begynt å reagere på det nå? Virker egentlig ikke som det klør, for humøret har vært ganske bra hele dagen. (selv om hun absolutt ikke skulle sove i kveld, men det tror jeg er av andre grunner) Hun har ikke feber og virker pigg! Hun har vært litt tørr på beina de siste dagene og jeg har smurt henne med a-creme. Aner ikke hvordan en eventuell allergisk reaksjon ser ut jeg, men er det noen her som har peiling? Hun er forresten straks 5 mndr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun fått 5-mnd.vaksina? Min fikk utslett like før helga, og fikk vaksina sist tirsdag. Lurer på om det er reaksjon på den? Ser ut som det er litt bedre nå. Ellers er det vel bare å smøre og smøre og smøre og... Jeg bruker også a-krem. Husk at det tar et par uker før du får full virkning av den (den går visstnok i dybden, så det ytterste laget må falle av først). Dersom du ikke har vært på 5-mnd, skal du det sikkert snart og kan spørre hs :-)

Skrevet

Nei, hun har ikke fått vaksinen enda.. Hun blir nærmere 6 mndr før vi får komme å ta den! Kanskje det er en senvirkning på 3 mndrs-vaksinen...hehe.. Var innom helsestasjonen og spurte i dag, men helsesøster kunne ikke gi noe svar på det. Hun trodde det kunne være en form for allergisk reaksjon på noe! Har kjøpt annen type krem nå, så får se om det hjelper.

Skrevet

Hei!

A-creme inneholder parabener, som både er hormonforstyrrende og allergifremkallende. Det er slett ikke sikkert at den er årsaken, men man vet aldri....

Din historie ligner nemlig veldig på min. Babyen min reagerer veldig med eksem på ALLE kremene vi har prøvd hittil, det er kun Purelan som fungerer.

Les historien vår her:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/141851451

Skrevet

Hei. Takk for tipset :) Leste det du hadde skrevet og det var bra dere fant ut hva ungen deres tålte og ikke. Her har prikkene begynt og forsvinne, men så har vi heller ikke smurt med a-creme på områdene i de siste dagene heller. Kanskje det er den hun reagerer på.. Vi kjøpte en annen krem på apoteket, husker ikke hva den heter, men den ser ut til å virke bra. Hun har ikke fått utslett av a-cremen på stumpen og kinnene, så det er jo ikke sikkert det er den heller. Men, da vet jeg i allefall at den kan være allergifremkallende og skal holde meg unna den :)

Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...