Gå til innhold

2 korte spørsmål til dere som har barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

- når i syklusen er man mest fruktbar? synes å huske at det var 2 uker etter siste mens ellernoe-??

- hvilken alder var tøffest? er det vanskligere når man er 2 mnd eller 5 år liksom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp clearblue eggløsningstest så finner du det ut, billigst på nettet fra danmark (søk litt så finner du det)

Hver alder, sine problemer. Mine er fra 1 til 15 år :s

Skrevet

Jeg er mest fruktbar ca. 2 uker etter mensen tror jeg... har ikke akkurat telt dagene.

jeg har bare en jente på 7 mnd jeg, så kan ikke gi noe godt svar. Men jeg syns at hver måned har blitt bare bedre bedre. Altså fra nyfødt til nå, så har kurven gått fra litt lav til veldig høy. Håper det fortsetter slik da ;)

Skrevet

* Når du har eggløysing... Vanlegvis rundt 14 dagar etter første mensdag.

* Med eldste var den første tida tøffast trur eg. Fram til ca 4 mnd. Deretter hadde vi ein tøff (og LANG) periode frå ca 2 år og 3 mnd til 3 1/2 år. No ved 4 1/2 år har vi det bedre enn nokon sinne.

* Med lille har den tøffaste tida vore frå 1 til 2,5 år (så langt), pga sjukdom, utredningar i det vide og det breie, dårleg nattesøvn, mykje bekymringar og mange lege-/sjukehusbesøk. 0 - 1 år var FANTASTSIK med ho.

Alle ungar (og alle foreldre) er forskjellige, så alle vil ha ulik oppfatning av kva for ein alder som var/er tøffast.

Skrevet

Nr 1 har du fått ti svar på allerede.

Nr 2: Hvis man har et friskt barn så er nok utfordringene mye tøffere ved et barn som er fem. Fordi barnet tenker selv, har egne meninger og i de fleste tilfellene ikke er så redd for å utrykke dem. Fordelen er at du har fem år bak deg som mor som gir deg erfaringen du trenger til å takle det.

På den annen side så kan det være veldig vanskelig å ha en baby på to måneder, fordi man er i perioden hvor man lærer seg å kjenne, førstegangs så må man lære seg å være nr to hele tiden. Det kan være ammeproblemer, kolikk som tærer på og en baby gråter jo når det er noe, men å finne ut hva det noe er ikke alltid like lett.

Små barn små problemmer, store barn store problemmer.

Skrevet

Alltid noe som er pyton ved alle aldre. Ser for meg at 3 åringen min er værst nå i noen år fremover og at søsteren blir ett helvete når hun blir 14. Gudsjelov lenge til hun blir det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...