Gå til innhold

vektkurven, amming, mat, aktivitet- 6-7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på hs og veide sønnen min siden vi ikke har 6mnds kontroll før han er 7,5 mnd. siste gang vi veide ham var han 8,6 kg (akkurat 5mnd).

og 4 dager før han blir 7 mnd veide han 9. vektkurven hans går nedover mend lengden følger sin egen linje (75cm).

er ikke det at han er for tynn, men det at kurven går nedover bekymrer meg. er det vanlig for babyen i denne alderen? siden de blir mere aktive?

jeg tenkte at kanskje jeg ammer ham for ofte?! han får pupp når han vil. gjerne 6-7 ganger om dagen og flere ganger om natta.

om jeg gir ham mindre mm, vil han ta mere mat? og kan han da gå mere opp i vekt?

og det med maten.. jeg har merket i det siste at han liker glass mat mye bedre. hva skal jeg gjøre for at han skal like hjemmelaget mat?

noen som har en favorittoppskrift? krydder, hjelper det? hva kan jeg bruke av krydder. hvordan type brød skal man gi til baby? skal jeg gi smør?

til nå har jeg gitt ham mye frukt, som han elsker, banan+ avocado eller agurk+ avocado mos o.l. som han liker veldig godt, men jeg ser jo nå at han kanskje må ha flere kalorier?

er så lost :S synes matingen er blitt veldig slitsom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...