Gå til innhold

Er du gjesten som kommer for tidlig, presis eller for sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er den som kommer litt før tida-alltid! Har til og med prøvd å komme bittelitt for sent en gang, men til og med da klarte jeg å komme et par minutter før. Det samme gjelder jobb, kommer aldri for sent med mindre jeg har forsovet meg, noe som pr. dags dato aldri har skjedd.

Skrevet

Som regel presis evt. litt før. HATER å komme for sent og gjør det særdels sjeldent...

Skrevet

Presis eller litt for sent men har gitt beskjed. For tidlige gjester suger.

Skrevet

Vi er somregel for sent.. Men vi er ikke så nøye på tid i vår gjeng, lager aldri ferdig maten før alle er kommet. Inne rimelighetens grense selvsagt.

Men ber jeg folk til 19 regner jeg med ikke å spise før 20 - 20 . 30

Skrevet

Alltid forsent :P ooops! Men tenker at jeg skal komme presis hver dag, selv om det aldri skjer..

Skrevet

Jeg pleier å komme "akkurat passe" for sent. Jeg syns fakyisk det er mer uhøflig å komme litt for tidlig enn litt for sent. Når jeg skal ha besøk ordner jeg ofte meg selv til slutt etter nat ol og det er ikke noe gøy hvis noen kommer 15min for tidlig og jeg ikke har rukket å skifte ferdig.

Skrevet

om det er meg alene er jeg somregel alltid presis. skal sambo og vesla være med er vi nok ofte litt sen, ikke alltid like lett å komme seg ut døren med barn, men vi er aldri veldig sen. vi er ikke så nøye på det i vår familie, vist man er innvitert til eks bursdag kl 17 gjør det ingeting om man kommer 17.15.

Skrevet

Jeg er blanding mellom 1 og 2 :)

Skrevet

Jobb, reise, vennetreff ute på byen - alltid et par min. før eller planlagt presis. Til middag hjemme hos folk er det vel skikk og bruk å ikke komme før eller helt presis, så jeg er vel et akademisk kvarter for seint selv om det stresser meg litt.

Skrevet

Som regel presis, av og til litt for sent 5-10 min, men da ringer jeg.

Dette er når jeg skal hjem til folk. Skal jeg møte folk andre steder er jeg alltid tidsnok med ekstremt få unntak (som f. eks hvis t-banen stopper eller lignende).

Ellers enig med pila, for tidlige gjester er kjipt!

Skrevet

Nesten kronisk for sent..! :s Men folk er klar over det, og jeg minner de ofte på at jeg sikkert blir litt sen.... :P På jobb kommer jeg stort sett akkurat i siste liten.... :) Blir spennende å se hvordan det skal gå når jeg skal ut av døra og på jobb med to unger...! :P Må vel begynne å øve snart....

Skrevet

Er den som kommer for tidlig..

Skrevet

Alltid for tidlig. Det er noe som har satt seg fast etter at jeg bodde noen måneder hjemme hos bestevenninna mi og faren hennes, som er en ordentlig militærmann. Mottoet hans var "tid er respekt!" og det er jeg hjertens enig i.

Skrevet

Som regel 5 minutter for tidlig. Liker ikke selv å invitere til ett visst klokkeslett, for så å måtte sitte og vente på gjestene! Derfor foretrekker jeg heller å være tidlig ute når jeg blir invitert, og er alltid klar til å ta imot gjester 10 minutter før..

Skrevet

Til selskaper osv er jeg gjerne litt tidlig ute (5 min før)

På jobb kommer jeg ofte 10 min for sent.

Nå har jeg en avtale med arbeidsgiver pga levering av barna, men liker det ikke likevel!

Det verste er jo at i det siste så har jeg klart å komme i tide når jeg har levert barna, mens de dagene mannen min leverer så har jeg kommet for sent.... Heldigvis så vet ikke de på jobb om jeg har levert eller ikke da;)

Skrevet

Presis til besøk, heller litt før enn for sent når jeg skal møte noen.

Er IKKE glad i gjester som kommer før tiden, har måttet avvenne noen familiemedlemmer der, hehe.

Skrevet

Jeg har nok en tendens til å komme for sent.

Skrevet

Har somregel kommet nesten akkurat, evt noen minutter for sent om.

Men de siste gangene vi har skult noe har vi kommet for tidlig,, og ikke bare litt men en time. To ganger på rad, så håper ikke dette blir en vane. første gang så jeg feil på klokka. Andre gang glemte de vi skulle i konfirmasjon til å siifra at den var flyttet en time.

På jobb er jeg alltid tidlig ute, men værre når alle ungene skal være med. alltid en ungene som bare må ett eller annet uviktig.

Skrevet

Jeg kommer som regel ti min for sent med mindre det er hos gode venner som ikke bryr seg om at ting kanskje ikke er perfekt når gjestene kommer.

Skrevet

kommer enten litt før eller presist. Men mannen skal være med så kommer vi ALLTID for sent................ irritasjonsmoment ;)

Skrevet

Jeg alene er stortsett alltid tidlig ute, liker å ha god tid jeg.

Samboeren min alene kommer alltid for sent (om han ikke skal hente gutta mine i barnehagen da), helt kronisk.

Så når vi drar sammen er vi ganske så presise, eller et par minutter før. For han har lært at man vet aldri hva som kan skje når det er barn med! =)

Skrevet

Kommer presis eller maks 5-10 min for sent.

Skrevet

Presis eller 5 minutt for sein om eg skal av gårde med ungane.

Presis eller 5-10 minutt tidleg om eg skal av gårde aleine.

Mislikar intenst å vente på folk som er for seine, men er heller ikkje spesielt happy når gjestar kjem dumpande inn ein halvtime før avtalt tid.

Skrevet

Jeg er presis hvis det er hjemme hos noen, litt før hvis vi møtes ute.

..forutsatt at jeg ikke drasser på mannen min, som er av Alltid En Time For Seint Ute-slekt. (og det er ikke tull heller, det har kommet meg for øre at tanta og onkelen hans alltid inviterer familien på middag en time FØR tiden for da kommer de kanskje til maten er ferdig..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...