Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det de kan begynne å ligge/sitte i vippestol igjen? Det er 19 mnd siden sist gitt, men giiid så fort en glemmer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysioterapauter anbefaler helst ingen bruk av vippestol. Jeg brukte den fra sønnen min var 3 måneder da jeg skulle dusje, eller gjøre andre ting hvor jeg måtte la barnet være litt "alene" Nå som han er 6 måneder, sitter han i den også når han spiser. Men i korte perioder, er det greit å bruke den.

Gjest Kira06
Skrevet

Må innrømme at vippestolen var vår beste venn helt fra start:) Hadde en datter med både kolikk og dårlig lukkemuskel, så hun slet hver gang jeg forsøkte å legge henne rett.

Vet at det ikke er å anbefale, men foreløpig ser det ut som om hun ikke har tatt noe skade av det. Snakket med fysio på HS om det, og hun sa at så lenge barnet ikke "bor" i vippestolen, så synes hun det var greit fra 5-6 mnd.

Skrevet

Jeg spurte fysio om vippestol da jeg lå på sykehuset etter fødsel. Hun sa at de kunne brukes men alt med måte. Jeg har brukt stolen helt fra første dag hjemme, ikke mye men litt hver dag. Jenta mi er 10 uker.

Skrevet

Jeg vet at fysioterapeuter er delte i sine meninger om dette, forrige gang var det vår beste venn. Det og flaskesterilisatoren, som nå igjen ser ut til å bli vår beste venn. Jeg husker bare ikke NÅR jeg begynte å ta den i bruk, tror nemlig jeg var litt overforsiktig i starten, men godt å høre hva dere andre gjør.

Skrevet

vi har brukt vippestol fra vi kom hjem fra sykehuset(da var gutten min 2 uker).

de sa det på sykehuset at så lenge han ikke satt for mye i den så var det helt greit.

Han elsker å sitte der å følge med på meg når jeg driver med andre ting.

så gutten vår har ikke tatt noe skade av vippestolen enda i allefall:-)

Skrevet

Vi også bruker vippestolen en del. Men han sier selv ifra når han har fått nok og vil ligge å sprelle med bena.. Det er greit om de ikke ligger der for lenge. De trenger jo å strekke seg ut og bevege seg fritt. Men min gutt på straks fire måneder blir satt der når vi andre spiser, eller jeg dusjer eller andre ting hvor han synes det er greit å ha litt oversikt og ikke være alene.. :)

Skrevet

Vi lånte en babybjørn vippestol, men i vårt tilfelle likte aldri jenta vår å sitte i den. Den er jo ikke så "flat" som en del andre vippestoler, lurer på om hun kunne ha likt en av de bedre? Vi hadde en moseskurv som vi brukte masse fram til ca 3,5 mnd, da bar vi henne rundt i huset i den og hun lå der og lekte og kikket på oss (selvfølgelig var hun masse på matten også, men skulle vi på badet, henge opp klær eller noe var det greit å ha henne der).

Vippestolen begynte vi å brukte litt fra ca 2-3 mnd men hun likte den som sagt ikke så vi måtte ta henne ut og la henne ligge flatt.

Skrevet

6 uker sa HS til meg. Det samme som gjelder for bæresele. Vi har babybjørn sin, vi la den da helt flatt nesten. Brukte den ikke før hun var 2-3 mnd når jeg var i dusjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...