Sebbelita Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Vet ikke hva jeg skal finne på her, vurderer å ringe legen. Har noen andre opplevd dette? I går spiste han kun en liten gulerotbit, og det bare fordi jeg og spiste en og brukte mye overtalelse på at mmmmmmmm den var kjemepegod altså!!! Ville ikke drikke noe heller, så på kvelden tok jeg fram flaska. Han har egentlig slutta med den, men da fikk jeg nå i han litt melk. I dag har vært litt bedre, spist ei rosinbolle og en halv banan. Drukket noe saft. Han har aldri vært spesielt matglad, men dette er nå lite. Han virker ikke syk heller, men litt slapp og grinete, noe jeg tolker at er pga at han ikke får så mye næring. Er det noen andre som har opplevd dette? Blir helt bekymra jeg, kan jo ikke fortsette sånn
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 vet ikke hva det kan være, men når vesla her var syk gikk hun nesten en uke uten så å si noe mat. men om det fortsetter over flere dager ville jeg nok kontaktet lege
prekæs Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 minstemann her spiste ikke da han fikk toårs jekslene. Da jeg ga han en paracet en stund før måltidet, spiste han som om han aldri hadde spist før, men er jo ikke noe løsning i lengden det heller. Du kan jo prøve en gang å se om det virker. På den måten ser du jo om det er munnen og tennene han har vondt av.
Blue Lady ♥ Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har også hatt den i peroider med mit barn. Det viktigste er at du uansett aldri maser om små barn skal spise. Det du kan gjøre er å sette mat rundt forbi;frukt,kjeks,rosiner potetgull i stua..så han kan forsyne seg når han selv vil. Er et veldig kjent tannfenomen det der,men det kan også være hovne mandeler/sår hals.. Da vil de ikke ha noe! Ha mat stående rundt i hans høyde,også drikke. Lykke til
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Jeg gjetter også på enten tenner eller en vond hals. Man trenger ikke å merke så mye mer på almenntilstanden enn at de er litt sutrete, klengete. Har du sjekket om han har feber? Datteren min spiser ikke når hun er syk, og da mener jeg overhodet ikke noe i det hele tatt. To ganger har hun latt være å spise i en hel uke. Ikke engang is, godteri, joghurt eller kjeks har fristet henne da. Legen hennes sier at det er ikke noe problem at små barn ikke spiser noe i en ukes tid. Men hvis du ikke får i han noe å drikke/svært lite drikke må du være snar til å ta kontakt med lege. De små kan raskt bli dehydrerte. Merk deg nøye hvor mye han drikker, vei bleiene hvis du er i tvil om han tisser. De bør ha rundt 6 våte bleier i døgnet hvis de får i seg nok drikke.
Sebbelita Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2010 Takk for svar. Jeg tror egentlig ikke det er tennene, for jeg får fint pusse tennene hans uten at han klager på det. Mer en det lille han klager til vanlig om han synes jeg bruker for lang tid Han har også pleid å være veldig småspist når han har vært syk ellers. Men jeg har som regel fått i han yoghurt, og kunnet friste med godsaker som rosiner, druer, chips..... Men nå er det visst INGENTING som frister, tror ikke han ville tatt i godteri engang Håper dette gir seg snart......
Sebbelita Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2010 Litt betryggende å høre at de fint kan gå ei uke uten mat da Men er dette med lite drikke som bekymrer meg mest ja. Har som sagt vært litt bedre i dag, men drikker han ikke mer i morgen vil jeg ringe legen å høre.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 ja det er viktig med drikke, vesla har drakk ikke så mye heller når hun var syk, men tilby drikke ofte, ha gjerne en drikkeflaske stående med saft eller juice eller noe annet barnet liker. pass på at det er tiss i bleien, da er han hvertfall ikke uttørket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå