mamma.til.perfekt.jentebaby :) Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Noen som har tips om hva jeg skal pakke i bagen jeg skal ha med på sykehuset? Det er under 2 år siden sist jeg måtte pakke sånn bag, men her helt glemt hva jeg hadde med meg.. .
Nøtteliten_venter_gutt_5.jul:) Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 lurer på det samme, er fire år siden sist jeg pakket...
Erle79 Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Det finnes en laaang tråd om dette på 3. trimester-forumet. Essensen er vel at det kan være greit å pakke to bager, én til selve fødselen og én til sykehusoppholdet i etterkant. Jeg har endelig dillet meg til å pakke mine ting. Til selve fødselen har jeg/skal jeg pakke svangerskapspapirene, sukkerholdig brus og sjokolade, fotoapparat, litteratur om fødselen, mobiltelefon og lypsyl. Til sykehusoppholdet har jeg amme-bher og amme-topper, joggebukser, tøfler og toalettsaker. Det finnes sikkert tusen ting man kan ha med seg, men jeg regner ikke med å bli på sykehuset mer enn et par dager, og da tror jeg dette holder. Dessuten skal mannen min hjemom hver dag, så han får supplere hvis det er noe som skjærer seg (ammingen for eksempel)...
mamma.til.perfekt.jentebaby :) Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2010 Takk for tips.. Til selve fødselen blir det ikke så mye jeg får tatt med meg, siden jeg skal ta keisersnitt.. Så da blir det vel bare kamera..
ღMadame_mim ღ Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 her pakket jeg aaaltfor mye til sykehus oppholdet. nesten flaut å komme inn på barsel synes jeg, så jo ut som jeg skulle flytte inn!! Hvorfor? joda, fordi jeg hadde lest alle tipsene til hva jeg måtte ha med her inne på bim og endte opp med to fulle bagger!!! Her har jeg funnet ut at neste gang skal jeg ta med meg de tingene jeg normalt ville ha tatt meg meg på hyttetur i en helg av klær+ toalettsaker. Eneste man må ta med i tillegg er ammebh, ammeinnlegg, brystkrem og hentesett+ kanskje noen få klær til babyen dersom du ønsker å vise frem babyen til besøkende i dens egne klær!!
Melkerullen Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Ammeinnlegg er jo veldig greit å ha med, drops? Toalettsaker - resten kan jo din kjære hente neste dag:) Kamera er viktig - og ikke glem mobilen så du får spre det glade budskap!!!!
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 1. HELSEKORTET!!!!!!!! 2. Matpakke til mor og far! 3. Fotoapparat 4. Videokamera 5. Lader til disse to 6. Mobillader 7. Blader 8. Radio 9. Kontanter - til korttidsparkering/sjokolade og brus automat/ kaffe osv) - står gjerne på gangen på sykehuset 10. Nattkjole. Om du ikke ønsker å føde i sykehusklær. 11. Sokker!! (du fryser på bena) 12. Mannen må ha badebukse om dere skal føde i vann f eks.... ? 13. Lypsyl, nesespray og paracet. 14. Et par ekstra sokker, ekstra t- skjorte, joggebukse og sko som du kan trå inn i (slippers/ crocks) etter du har dusjet og stelt deg etterpå. 15. Brillene dine 16. Mobil og lommebok 17. Toalettmappen (hvis du vil ordne deg etter fødsel før du flytter over til barsel/hotell). BAGEN TIL OPPHOLDET SOM LIGGER I BILEN: 1.Ett par håndklær 2. Pose til skittentøy 3. Et lite ullteppe til babyen 4. klær til babyen 5. Bleier! 6. stelleprodukter til baby - rumpekrem 7. smokk. Anbefales ikke før amming er på plass men den tar ikke mye plass og den kan være livreddende. 8. morgenkåpe 9. MANGE svæææære truser. Gjerne str XL. Du må nemlig ha gedigen bleie på deg etter fødsel. Kjøp billige på lidex feks. Får nettingtruse på sykehuset. 10.joggedresser til deg, gjerne ett par. Blir fort skittne pga melken. 11. varme sokker - tjukke. Du fryser veldig etter fødsel. 12. ammebh 13. ammeinnlegg. 14 brystvortekrem. Lana eller purelan. 15. LActasyd underlivssåpe!!!! sånn pumpeskum. Livreddende!!!! 16. Libresse nattbind - lilla pakke. Eneste om hjelper. De største som er. 17.Toalettsaker 18. Ørepropper 19. Blader/babybok og penn 20. Bilstolen må stå klar i bilen:) 21. Og ikke glem følgende: Mannen må også ha sin bag pakket klart om han ikke vil bruke den første tiden av bebisens liv på å reise hjem og hente sine klær, undertøy, sokker, tannbørste osv.... Ha også dette i bagen for menn klarer ikke å pakke selv når du står med rier og er fødende i gangen. Noe jeg har funnet på nett..
Bea80 & Gullgutten Skrevet 13. mai 2010 #8 Skrevet 13. mai 2010 Den lista var drøy må jeg si. Sykehuset har både håndklær, poser, bleier, kremer, morgenkåpe, nettingtruser, brystkrem, bind........Kanskje anderledes om du skal på hotellet.....Men disse listene som ligger over alt er hysteriske spør du meg. Pakk som om du skal på en liten weekendtur, "koseklær til deg selv" og litt tøy til babyen. Toalettsaker og sminke..... Blir ikke mye tid til annet enn sove, vise baby og amme........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå