Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sliter med bekkenløsning og veldig vonde smerter i korsrygg når jeg har sittet en stund. Litt vanskelig siden jeg har kontorjobb...

Har prøvd å stå imellom men blir ganske sliten i bekkenet av det og får mye kynnere når jeg står så det blir ikke så aktuelt heller i hvert fall ikke lenge av gangen.

Noen råd hvordan hva jeg kan gjøre med korsryggen? Øvelser, sittestillinger, noe? Noen stoler som er bedre enn andre. Og kan man be om en sofa med passe puter på jobben som man kunne ha puslet seg i på behagelig måte? :) Er litt desperat for råd og løsninger.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141843628-vondt-i-korsrygg-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heve-senkepult er vel første tilpassing på arbeidsplass, ellers god avslapningsplass - men jeg er litt usikker på hvor mye du har krav på når det ikke er kroniske smerter du har. Mye avhenger også om det er en IA-bedrift. Sjekk regelverket på nav.no.

Ellers er varme i ryggen godt for å få til å slappe av, elektrisk pute eller hvetepose fungerer godt for meg. Jeg tar en runde i senga både ved leggetid og før jeg står opp :) Du får også kjøpt noen varmepakninger hos Boots apotekene som heter Cura Heat, som du klistrer fast under klærene - fikk meg gjennom mange arbeidsdager med vond rygg (selv om det ikke var bekkenløsning jeg hadde da, så kan det jo hjelpe).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...