Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Har fått 5-6 litt store fregner på nesa og det ene kinnet, og det gjør egentlig ikke så mye. Men i tillegg har jeg fått to striper langs overleppa, så det ser ut som jeg har sjokolademelk-bart jeg ikke har vasket bort. Klarer ikke sminke over sånn helt inntil leppene heller:( Kan jeg skrubbe / bruke peeling for å fjerne dem? Noe annet jeg kan gjøre? Går de noen gang bort av seg selv, og i tilfelle hvor lang tid tar det? Synes det er ordentlig ekkelt å gå rundt med "bart" og setter stor pris på alle gode råd og delte erfaringer...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Det er nok pigmentflekker du har fått. Jeg fikk det når jeg gikk på p-piller, og det ble bare verre da jeg gikk gravid:( Hold deg unna solen, ellers blir det bare verre. Bruk i så fall sun block hvis du er i sola. Det kan blekne litt når du er ferdig med graviditeten, men da bør du ikke bruke noen form for hormon-prevensjon. Du kan bli kvitt det med krystallsliping på hudpleiesalong, men det tar lang tid, er veldig vondt og er dyrt. Ikke sikkert det blir bra heller. Dessverre så er det noe du må leve med:(
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Takk for svar, selv om det ikke var helt det svaret jeg hadde håpet på... Har et barn fra før, og fikk aldri noen flekker i forrige svangerskap. Men jeg skal smøre med sunblock daglig resten av svangerskapet, og holde ansiktet mest mulig i skyggen. Får håpe det blekner om ikke alt for lang tid, dyre behandlinger i hudpleiesalong kan jeg bare glemme de neste par årene, sånn luksus har vi ikke råd til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå