Gå til innhold

Baby 9 mnd konstant hard avføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er veldig har i magen, og presser og presser for å få ut noe. Som regel kommer det litt hver dag, men bare små veldig harde kuler. ca hver tredje dag kommer det en stor veldig hard en. ( beklager detaljer) Han spiser nå stort sett det meste, smaker på vår mat hvis vi ikke har noe som er salt. Han spiser grøt, brød med leverpostei, baconost,( veldig kresen når det gjelder pålegg, så har stoppet litt opp på de to slagene) middager- mye glass men også det vi spiser hvis det ikke er salt. Msse ulike frukter. Han får ca et glass med sviskemos om dagen, men det gjør ikke avføringen noe løsere. Noen som har noen andre tips eller råd om hva han bør spise elle rikke spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har i allefall bedre erfaring med malt enn med svisker..

min gutt har også hatt konstant hard avføring, men i det siste har han fått litt youghurt i barnehagen, og jeg tror det har gitt effekt (selv om det bare er et par skjeer han får), for han har mye løsere avføring nå.

men min gutt har aldri presset noe særlig da, det har bare vært hardt..

Skrevet

Brukte malt før, men synes ikke det har noen effekt lenger...skal vel ikke gi youghurt før han er året eller..?

Skrevet

fra matportalen.no

Kumelk kan brukes i mindre mengder i matlaging mot slutten av første leveår (ca. 10 måneders alder). Fra denne alderen kan barn også få noe yoghurt og syrnet melk, helst sammen med kornvarer, eller som dessert.

Skrevet

Prøv å gi ham 5-10 ml lactulose (fås på apoteket) hver dag i noen uker og se om det bedrer situasjonen.

To av mine måtte gå på det fra ca 8-12 mnd pga hard mage. Det eneste lactulosen gjør er å binde væske i tarmen slik at avføringen blir løsere.

Skrevet

Er så skeotiks til å prøve hjelpemidler i frykt for at han skal bli avhengig av det for å få bæsjet. Er det ikke noe problem og ta det altså?

Skrevet

Vi brukte laktulose til vår jente da hun bare var 3,5 mnd pga hard avføring. På barneavdelingen sa de at vi fint kunne bruke det, så lenge problemet vedvarte. Blir ikke avhengig, det tas ikke opp i kroppen. Vi sluttet imidlertid med det ganske kjapt, da hun begynte å gulpe veldig mye av det. (men det er sikkert ikke noe problem for en på 9 mndr) Prøv det en liten stund, så får du se om det virker. :)

Skrevet

Jenta vår fikk laktulose i 9 mnd. Det er ikke vanedannende, det er mest bare fiber som hjelper magen i gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...