Gå til innhold

Kan prisen stemme(håndverker)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde akkurat en kar på befaring her nå, han har tidligere sagt at prisen er 250 + moms. Når han var her nå så sa han at han kom til å ha med en eller to hjelpere.

Jeg spurte da om prisen var pr time tilsammen eller pr mann og han sa pr time...Problemet var at norsken ikke var spes god...Så nå sitter jeg her og engster meg litt for om jeg har takket ja til 900 kr pr time, eller kan det stemme det jeg tror har sa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pr time ver mann bruker:)

Han estimerer nok totalprisen utfra hvor mange timer de totalt sett kommer til å bruke på jobbe. Er de 3 mann bruker de jo da 1/3 av tiden totaltsett. Totalrpisen blir den samme uansett, men 3 mann gjør jobben raskere enn 1 mann.

Skjønner?

Skrevet

250 kr+ pr.time. I mann jobber 1 time.... 2 menn jobber 2 timer... Altså 250kr pr. time, pr mann...

Skrevet

Jeg fikk ikke noe sluttpris skjønner du, han sa ca 3 dager og ca 10 timer pr dag. da blir det jo trippelt så dyrt som det jeg fikk inntrykk av... Det går ikke!

Han sa at de tre kom til å være her i tre dager i ti timer til sammen.. Hmmm

Skrevet

Han sa at de skulle være her i tre dager skjønner du og at de kom til å være her i ca ti timer pr dag altså ca 30 timer hvor alle tre var her.

Det var da jeg spurte om de 250 kr var pr mann pr time eller om det var for alle tilsammen pr time, han sa det var tilsammen pr time.

Er det ikke fryktelig dyrt da, 27000 kr for å skifte takski og takrenner pluss en råtten bjelke her og der? Huset har en grunnflate på ca 50m2 men det er ganske høyt så de må bruke stillas.

Skrevet

Har dere ikke skrevet en skriftlig avtale.

Dette lukter svart arbeid.

Skrevet

Vi har ikke skrevet avtale ennå nei, det skal vi gjøre på lørdag. Er ikke svart arbeid.

Skrevet

Håndverkere er dyrt. Du må nok regne med noen tusenlapper i stillasleie også.

Men tre mann burde få unna den jobben på godt under en dag, hvis det er noe tak i dem.

Ville fått et par anbud til.

Skrevet

Stillas skulle de ha med selv og ut i fra hva jeg forstod var det inkludert...men så var det det med den dårlige norsken da..

Skrevet

Ett viktig tips er å be om fast pris og ikke times betalt, da kan man få en veldig stor overraskelse. Mange håndverkere er flinke til å bruke lang tid på det de gjør når de har times betalt og ikke fast pris.

Skrevet

Å ja, vi skal få det ned i kontrakten på en eller annen måte:)

Har ikke råd til å bli lurt!

Men hvis jeg missforsto ham så gidder jeg uansett ikke da, syntes 27000 kr for å skifte litt bjelker her og der var litt mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...