Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 ja, gjør det nå. når jeg var liten synes jeg det egnetlig var ganske greit, masse oppmerksomhet og fikk stort sett det jeg hadde lyst på..men nå savner jeg det veldig!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Ikke som veldig liten, men jo eldre jeg har blitt jo mer har savnet kommet. Når jeg mistet den ene foreldren min i midten av 20 åra ble det enda mer klart for meg hvor viktig det er å ha søsken. Det å kunne faktisk dele det "ansvaret" det er å sitte igjen med en foreldre. Jeg ønsker ikke å gi den "byrden" videre til mine, derfor blir det flere her. Det jeg legger i byrden er å føle et ansvar for å være sammen i høytider ol. Som regel er man jo gjerne annet hvert år hos svigers.. bare som et eks.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Så det er noe i at et søsken er den beste gaven man kan gi barnet sitt?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har alltid savnet søsken. Jeg fant ut da jeg var 14 år at jeg har 4 halvsøsken. Men det blir ikke det samme når man ikke har vokst opp sammen. Dessuten som noen over her skrev. Dersom den ene foreldren dør tidlig så har man ingen å dele denne sorgen med. For min del, dersom min mor dør tidlig, så er jeg alene om å bære den store sorgen. Jeg har alltid sagt at jeg skal ha flere barn, slik at de er flere om å dele gleder og sorger. Jeg var også veldig sjenert som barn, og kom vanskelig i kontakt med andre barn. Så jeg følte meg ofte alene på ferier dersom vi ikke reiste sammen med noen.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 Savnet det ikke i det hele tatt før jeg ble 14-15 år. Etter det ble savnet større og større og i dag er det veldig stort!! Jeg har et søskenbarn som er som en søster for meg, men det blir liksom ikke det samme. Jeg kommer til å gjøre det jeg kan for at mitt barn ikke blir enebarn.....
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 Ja, både da jeg var liten og nå. Derfor jeg var fast bestemt på å ikke få bare ett barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå