Trønderbærta Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 På lørdag så forsvant linsa (har dagslinser), og jeg har ennå ikke fått tak i den, men har hatt skikkelig hodepine hver ettermiddag/kveld siden, er ganske så desperat nå. Så hvordan få ut den hersens linsa, når jeg ikke ser den??? Den er ikke falt ut selv..!
Hufsla Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 huff, ikke godt :-( Gå til lege eller optiker, kanskje de kan hjelpe? Den kan jo ha ramlet ut uten at du har merket det?
mamman til to gutter Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Oftest så faller de ut av seg selv uten at man merker det. Hvis den ikke har gjort det, så ligger den langt oppunder øyelokket, da pleier det å hjelpe å skylle med masse saltvann mens man løfter øyelokket og ser ned. Det er ikke så lett å få til selv, men kanskje mannen din eller noen andre kan hjelpe deg. Har du ingen som tørr å hjelpe deg, så gå til optikeren din i morgen, så hjelper de deg der.
Zitro Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Mine har også forsvunnet noen ganger, ene var bort nesten ei uke før jeg fikk den fram igjen. Bare gnidde meg veldig lenge og hardt på øyet jeg så kom den fram tilslutt :-)
Kamomille Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Som regel kjenner hvor den har tatt veien. Hvis jeg ser den ved å løfte på øyelokket, klarer jeg ofte å fiske den fram igjen. Hvis jeg ikke ser den, pleier jeg å dytte/knu på øyelokket - fre den den ligger og fram over øyeeplet.
Trønderbærta Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2010 Måtte på legevakta pga det i kveld, legen fikk heller ikke ut linsa, hun så heller ikke linsa. Synes det er rart vist den har kommet ut selv, for jeg synes det kjennes ut som den er der innimellom, men vil liksom ikke komme helt fram, ubehagelig. Fikk bedøvelse og antibiotika i øyet nå, og henvisning til øyelegen, så satser på at alt blir bra da. Er jo ikke 110 % sikker på at den er der, men som sagt så vist den ikke er der, skjønner jeg ikke hvorfor det er så ubehagelig til tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå