supersalg Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 jeg har hørt at bebyer ikke skal ha kumelk.. I risgrøtene er det skummeltmelkpulver. Og på ene pakka så jeg det sto: inneholder melk.. Dette er grøter som er beregnet på 4mnd bebyer. Kan noen forklare meg dette? Og jeg har fått beskjed av hudlegen til ungen vår på 5mnd, om jeg ikke skal drikke kumelk eller spise melkeprodukter. Siden jeg fullammer .. Kan jeg gi risgrøt som inneholder skummetmelkpulver? Jeg er seriøst forvirret ang grøt og atopisk eksem .. HJELP! Prøver å ringe hudlegen, men kommer jo aldri gjennom på tlf. Og HS sier at vi skal snakke med hudlegen .. Grrr!
Snuppa! Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Jeg kjøpte grøt uten melk på helsekost, er melk i alle grøtene som de selger i dagligvaren.
supersalg Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2010 men hvis bebyene ikke skal ha kumelk, hvorfor er det ok å gi risgrøt som inneholder skummetmelkpulver? Og på ene pakka sto det inneholder melk? Kan man gi disse risgrøtene her til unger med atopisk eksem? Fikk selv beskjed av hudlegen om å ikke drikke kumelk eller spise melkeprod siden jeg fullammer..kan jeg da gi risgrøt som inneholder skummetmelkpulver?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 morsmelkserstatning er også laget av melk, men den er behandlet på en spesiell måte. Husker ikke helt, men tror det er melkeproteinet som er forandret? Så babyer skal ikke ha vanlig kumelk, men produkter som er bearbeidet for babyer er helt ok. Med mindre det er noen spesielle grunner til at de ikke skal ha det, sef.
supersalg Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2010 Ok.. er det noen her som har blitt bedt om å ikke drikke kumelk eller spise melkeprodukter? Gir dere grøt med melkeproteiner? (dette er ang atopisk eksem)
Snuppa! Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Jenta mi kunne ikke ha melkeproteiner så derfor vi handla på helsekost. Det er pga hun ikke tålte melk. Men vet ikke helt hvordan det er med atopisk eksem.
supersalg Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. mai 2010 Nestle har jo den ene grøten da, sinlac tror jeg den heter.. kanskje prøve den. den er uten melk og gluten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå