Gå til innhold

Ned i vekt av å amme eller etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sier man tar av ETTER at man har ammet, mens andre sier de ikke vil slutte å amme før lenge, siden det holder dem slanke og pene. Så hva er egentlig sant her? Går man ned i vekt av å amme, eller er det først etter at man har ammet at man går ned i vekt?

Vet veldig godt at ikke alle går ned i vekt i det hele tatt da, men vil bare høre hva som egentlig stemmer =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av delene! Jeg gikk ned fram til ca fem mnd etter fødsel, etter det har vekta stått stille. Ammeslutt hjalp heller ikke. Argh!

Skrevet

Stemmer for meg. Ned alle 20 kg ( åtte måneder siden han kom).. Men trilling hver dag og servicearbeid for baby er jo også en side av saken..

Skrevet

Gikk opp 27 kilo (!) i løpet av svangerskapet.

3 måneder og en uke etter har jeg gått ned 22,5 av de :)

Fullammer og går tur hver dag.

Skrevet

Jeg gikk ned det jeg la på meg under svangerskapet i løpet av ca tre mnd. Deretter sto vekta stille ganske lenge. Men da barnet var 7-8 mnd (jeg ammet fremdeles 4-5 ganger i døgnet) begynte vekta plutselig å rase nedover igjen.

På helsestasjonen sa de at amming av barn som begynner å nærme seg et år, eller over et år, veldig ofte har god effekt på vektnedgangen. Amming av veldig små barn er mer tilfeldig om du går ned i vekt eller ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...