Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 ..som kun bor hos moren annenhver uke. Og den uken han er her er det uhygge i gaten. Jeg har to jenter som er sammen med 3 andre jenter. Jeg tror nok at de kan terge han litt fordi de synes det er spennende også, men uansett så er denne gutten ikke særlig snill. Han f.eks. ødelegger snømenn som er bygd, tårn som er satt opp, planter i hagene, sykler på andre barn etc. Jeg klarer å se bak dette og se en sårbar gutt som ikke har det lett hjemme (han er ca 6 år, foreldre skilt og hører ofte fest fra huset etc). Jeg har prøvd å si til mine jenter at han kanskje bare egentlig vil leke med dem, men ikke helt vet hvordan han skal gå frem, og dessverre blir det alltid på den gale måten. I sted slo han jenta mi (ifølge to stk) i ryggen..ikke så hardt at hun gråt, men allikevel. Jeg kom ut like etterpå og så jo på gutten at det var sant. Jeg ble nok ganske sint og sa med svært streng stemme: "du rører ikke jentene mine èn gang til". Synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal takle dette når han gjør ting han ikke bør. Det nytter ikke å snakke til foreldrene for tror ikke de bryr seg. jeg prøver å snakke mine jenter til fornuft, og sier de skal la han være i fred (og jeg har også oppmuntret til å spørre om han vil være med dem å leke).. Hva kan jeg gjøre?? Takler jeg det feil?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Huff.. vanskelig.. Kanskje prøve å invitere gutten inn på pizza en ettermiddag en kveld og prøve å bli litt kjent med han? Han har det sikkert ikke greit, stakkaren..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Du trenger da vel ikke å kjefte på gutten pga den stuasjonen. Kanskje han er vandt til at det faktisk er greit å slå? Siden du sier at foreldra ikke bryr seg, og at du hører ofte at det er fest ifra huset osv! Hva med å si at en ikke har lov til å slå andre, og heller si at han kan vær med å leke med jentene istedet; oppfordre alle, til å leke sammen! Skjønner han jo veldig godt, hvis det er sånn at alle ungene i nabolaget leker ilag, og han ikke får være med!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Kan vel invitere alle barna hjem til deg, på noe enkel mat eller kake/is ol, så de blir kjent med hverandre og ser at han kanskje ikke er så ille som det de tror.. 18:50
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 "du rører ikke jentene mine èn gang til". DET var kanskje ikke den lureste måten å ta problemet på. jeg synes absolutt du/dere bør prøve å bli kjente med gutten. Det er ikke lett å overlate slike situasjoner til så små barn, så dere bør absolutt gå inn for å hjelpe barna med å bli kjent med hverandre. For det er vel ganske tydelig at han har denne oppførselen fordi han er kontaktsøkende? jeg ville nok frosøkt å invitere han hjem til dere for å leke, kanskje bare med dine barn og ikke alle ungene i gata på en gang. Inviter gjerne foreldrene også så får dere sjansen til å bli kjent med de (mor) også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå