Gå til innhold

vekt på baby i magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått antydet vekt på baby i magen, pr ultralyd?

Her står det at baby skal veie ca 950g i uke 27 - synes legen sa ca 1400 idag. Hørtes så stort ut, men han sa alt var helt normalt.

De vokser jo i rykk og napp. Tenkte plutselig på om jeg må redusere smågodt'kosen :-)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var 27+1 når jeg var på ultralyd, da sa de 1200gram til meg. de sa han var helt normal å om han fulgte kurven sin ville han bli ca 3500gram ved fødsel

Skrevet

Jeg var også på ultralyd i uke 27+1 og da var babyen 1200 gram og det var helt normalt.. jeg ble også bekymret for om jeg måtte kutte ned på friskis spisingen om kveldene ;)

Skrevet

Jeg fikk høre at jenta mi var litt under 1200 gram da jeg var 27 uker, og at dersom hun fortsetter å følge kurven vil hun bli ca 4200 ved termin. Så vi har jo fått høre litt forskjellig "sluttvekt", men mange med ganske lik vekt i uke 27.

Skrevet

ja det var veldig forskjellig, men hadde du fått stipulert vekt tidligere i svangerskapet da? for det har nemmelig jeg så vist han da følger sin egen kurve som han har fulgt til nå ville han være ca 3500 ved termin, håper virkelig ikke han blir 4200 syntes det var nok når jenten var 3330 ved termin jeg :P

Skrevet

leste i svsk.boka, for uke 28 ( er det imorgen) der sto det 1250 g

woow... tredje trimester jo :-DDDD

Jfeg får høre med JM neste gang. Legen var temmelig kjapp, så om han har målt en mm feil eller to, kan det fort bli noen gram for mye.

Mannen min sier nå at legen sa 13-1400 g... ca..

ca 1200 høres jo flott ut da !!

Takk for svar, jenter

Skrevet

meg & Vesla:) +Antonio i magen: Nei, har ikke fått estimert vekt tidligere dette svangerskapet. Mitt andre barn var hele 4600 g (som ikke var noe verre å føde enn nr 1 på 3800, så det trenger ikke være noe problem), og denne gangen har symfysemålet mitt vært mye mindre enn med nr 2. Derfor har jeg og jordmor trodd at dette barnet er mye mindre enn nr 2. Men på 3d ul så sonografen at hun var "stor og god", og ut fra målene han plottet inn, lå hun i øvre del av grafen og han mente at hvis hun fortsatte lik vekst, ville hun være ca 4200. Men vet også at det er mange som tar feil når de estimerer sluttvekt. Mitt andre barn ble estimert til å bli 3700, så 4000 og endte da opp på 4600... Vi får vel bare vente og se :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...