Gjest Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Jeg er 7+5 i dag og tok en graviditetstest igjen i dag tidlig (og i går kveld) for å betrygge meg selv om at jeg ikke har noe å bekymre meg for i svangerskapet, at streken var der fremdeles. Sist var jeg i 5. uke, og da viste det en tykk, sterk blå teststrek, sterkere enn kontrollstreken (i begynnelsen tok jeg en annehver dag omtrent, ble sterkere for hver dag, men så sluttet jeg å teste). I går og i dag viste den svakere enn kontrollstreken. I går kan jeg forstå, da hadde jeg ikke klart å holde meg så lenge, men i dag tidlig var det 8 timer siden sist så burde klart å spare opp nok hcg i urinen. Den burde vel ikke være svakere nå enn for 2-3uker siden?? Er akkurat samme type test som sist. Har også mistet symptomet med at jeg var tissatreng hele tiden, det forsvant som om man kunne slå på og av en bryter. Er nå som normalt på det viset igjen. Har også hatt noe mage- og ryggsmerter (sterke men kortvarige). Ringte legen, og de sa jeg bare måtte ta det med ro, at det sannsynligvis ikke var noe galt, at jeg måtte tenke jeg var gravid til det motsatte var bevist. Ville verken henvise meg til ul eller noe andre forslag. Eneste kunne være hvis det er svangerskap utenfor livmor sa hun, men angret så fort hun hadde sagt dette høyt da jeg selvfølgelig ble enda mer bekymret. Sa da at jeg må slutte å ta tester, slutte å lese på nett osv og bare ikke bekymre meg. Det er lett å si... Skjønner ikke hvorfor streken skal bli svakere etter nesten 8 uker! Eneste grunn til noe sånt må vel være at fosteret har sluttet å utvikle seg? Eller evt svangerskap utenfor livmor. Kan det være noen andre grunner til mindre hcg nå?? Uff, bekymret :S Håper noen kan komme med noen innspill her...
Jenny251210 Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Bestill deg en privat UL så slipper du å lure
mammasgull Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Jeg hadde garantert bestilt en privat UL for å betrygge meg selv. Ingen vits å å ha det forferdelig hvis man kan få et svar. Du har kommet så langt nå de kan se foster med hjerteaktivitet. Forresten så har jeg hørt at hcg-hormonet går litt opp og ned i graviditeten... Lykke til! Det vil som regel bare gå bra!
Gjest Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Her jeg bor så er de eneste med privat ultralyd noen som krever henvisning fra lege, og det vil ikke legen gi meg Skal snakke med de igjen i morgen da, og høre hva de sier da, men vurderer å ta det et annet sted i landet men må da først få fri en hel dag for at vi skal få til det (nærmeste er 3-4 timer unna)... men vurderer absolutt å gjøre det likevel...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 hei jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for...mener jeg leste når jeg var like langt som deg at hcg nivået slutter å øke rundt uke 7 eller 8.. for å betrygge dge selv kna du jo bare ta en hcg bp på legekontoret...det gjorde jeg:) trengte ikke time..bare dukket opp jeg så tok sykepl.meg inn når hun ble ledig og jeg fikk svaret dagen etterpå jeg er idag 15 uker og alt er fortsatt bra xxxxxx lykke til!
*Snuppeline* Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Hei Lailita:-) Du kan ta det helt med ro! Jeg gjorde akkurat det samme som deg da jeg var ca 7-8 uker på vei. Testen ble myyyyye svakere enn de testene jeg tok da jeg var 4-5 uker på vei. Jeg fikk selvsagt helt panikk og var sikker på at det hadde gått galt. Men etter litt googling fant jeg en nettside som forklarte hvorfor dette skjer. Når vi er 7-8 uker på vei er nemlig hormonnivået vårt så høyt at testen blir mettet og viser svakere. De kan faktisk bli helt negative også. Dersom du leser det som står med liten skrift i bruksanvisningen til billigtestene, så står det faktisk der. Jeg testet dette ved å å ta en ny urinprøve som jeg blandet med vann (ca 50-50 blanding), og da ble testen suuupersterk!:-) Dette er noe veldig få vet om. Jeg er nå 24 uker på vei:-) Så moralen er: Pakk vekk testene og nyt svangerskapet! Klem
Gjest Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Åh så godt å høre!! Rart at ikke legen var klar over dette, men nå ble jeg beroliget! Har nemlig ikke hørt om noen andre før med samme problem... og det hadde ikke legen heller, men der kan man se... Kanskje jeg skal prøve å halvblande med vann jeg også, å se litt bedre på bruksanvisningen. Men hvis du har denne er faringen, lest om det og fortsatt er gravid så krysser jeg fingrene for at det er samme med meg og. For jeg fant ingen logisk forklaring på at streken skulle bli svakere nå, annet en at den var død nå, men det der kan kanskje være logisk Har bestilt meg time på privat ultralyd og fått tatt flexidag på fredag (siden det ikke her er jeg bor så tar vi det samtidig med at vi skal på besøk omtrent på "samme veien", så tar likevel den timen som er bestilt. Men da trenger jeg kanskje ikke å grue meg så mye i forkant, og istedefor å forvente meg et dødt foster kanskje kan forvente meg å se et hjerte som slår? *krysser fingrene*
*Snuppeline* Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Dette er noe folk generelt ikke er opplyst om tror jeg. Leger og helsepersonell inkludert. Jeg leste en legeartikkel der det var en kvinne som hadde komt til legen med magesmerter og kvalme. Legen hadde tatt ulike tester på henne, deriblant en graviditetstest (vanlig test til urin) og denne slo ut negativt. Men da han tok en ultralydundersøkelse av magen hennes viste det seg at der låg 2 ni uker gamle fostre:-) Tvillingsvangerskap har som regel enda høyere hormonnivå. Veldig rart! Og jeg forstår det ikke, men slik er det altså :-) Du kan glede deg til ultralyd!:-) Lykke til, og hold oss oppdatert!:-)
Gjest Skrevet 15. mai 2010 #9 Skrevet 15. mai 2010 Da har jeg vært på ultralyd! Var 8+1 i går når det var ultralyd. På ultralyd så vi en liten krabat med et synlig bankende hjerte!! Pulsen hørte vi også. Den er 1,5 cm lang og rørte på både armer og bein. Vi fikk også høre at alt så veldig bra ut, så det nå er ganske "sikkert". Det var utrolig lettende og godt å høre. Tusen takk for hjelp her, og at jeg fikk dele mine bekymringer og få høre fra dere Og takk for tipset om at testen kan vise svakt/negativt når man har mye av hormonet, det hadde jeg aldri hørt om før, men nå skjønner jeg at det må ha vært tilfelle her. Takket være tipset her så kunne jeg slappe av litt mer før ultralyd. Hadde det ikke vært for det så vet jeg ikke om jeg hadde forventet noe annet enn et dødt foster... Men alt er altså bare bra, og det lille embryo er finfint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå