trheim1985 Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har en gutt på snart 8 måneder som nesten ikke vil ha fast føde. Har prøvd grøt, brødskive, mat på glass, mat jeg har lagd selv, frukt, ALT!!! Har funnet ut at han har melkeallergi, men ingen andre allergier. HAN VIL IKKE HA MAT!!! Jeg holder på å klikke, er helt utslitt av å bare gi pupp. HAn er en stor gutt på 11 kilo, trenger jo mere mat enn pupp!!! Noen tips??? Jeg er sliten!
Tyren78-09+12 Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Har du prøvd sånne små beger(4-pk) med fruktmos/fruktpure? De er kjempepopulære her. Han griner bestandig på nesten når skjeen nærmer seg munnen, men så snart han finner ut hva det er så gaper han etter mer. Min gutt liker ikke noe med klumper i, sånn som middagsglass, brødbiter osv..da brekker han seg. Men grøt går ned på høykant her da..i tillegg til fruktmos og grønnsaksmos(4 mndsglass). Har igrunn ikke andre tips¨å gi deg..men tenker at blir han sulten nok så MÅ han jo en gang spise grøt osv? Kanskje vente litt med pupp og prøve å gi han andre ting når han er skikkelig sulten? Dette blir bare ren "gjetting" fra min side altså... Skjønner utmerket godt at du er sliten! Jeg hadde en puppegutt som ville ha pupp hver time til han var nesten halvåret..var så utrolig godt da han begynte med fast føde og jeg kunne spare puppene mine litt! var jo konstant sår... Nå vil han nesten ikke ha pupp..kun morgen/natt og kveld + litt dag..ellers vann til måltidene. Lykke til!! krysser fingrene for at han snart får smaken på mat!
Mammaen til Annabel <3 Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Vi har også hatt kjempeproblemer med å få mat i tulla. Men fikk tips av min farmor (som også hadde babyer som ikke ville spise) om å ha noe å leke med. Så her er det om å gjøre å ta oppmerksomheten bort fra maten, og over på noe hun synes er morsomt. Så jeg har med meg 6myke leker på bordet til hvert måltid. Hun får en og en av gangen og er veldig opptatt av den og kaster den på gulvet, når alle 6 har gått på gulvet, plukker jeg de opp og begynner på nytt. Da glemmer hun helt at hun ikke vil ha mat, og åpner munnen hver gang jeg kommer med skjeen. Før vi fant ut dette lukket hun munnen godt igjen eller spyttet ut det hun fikk inn. Tulla liker heller ikke mat med klumper i, og er litt kresen på hvilken middag hun liker, men de middagsglassene fra Hipp med tomatsaus + div andre ting går ned. I tillegg spiser hun nå alle typer grøt og fruktmos. Brødskive liker hun også for da får hun holde selv. Men det er ikke så mye som blir spist da, det er gøyere å knuge de i hånden eller mate hunden. Håper dette kan hjelpe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå