Gå til innhold

Forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover til en god venninde snart. Har da noen spørsmål ang det å være forlover.

Hva pleier en forlover å gjøre?

Må en forlover holde tale?

Er det noen regler for hva man kan ha på seg?

Har dere kanskje noen tips til nettbutikker med fine kjoler man kan ha i bryllup?

Hvor mye er det vanlig å kjøpe gave for når man er forlover og god venn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville snakket med bruden om dette. Er vanlig at forloveren arrangerer utdrikningslag, og at hun holder tale i bryllupet, man kan evt. slippe unna med å lage en sang, men noen ord bør man vel si uansett. Når det kommer til kjole så er vel det noe som bør avtales med bruden, hun bør godkjenne evt. velge type/farge på kjole. Skal gjerne stå litt i stil. Når det kommer til gave så aner jeg ikke, men 1000-1500 ville jeg nok lagt meg på. Kommer jo litt an på egen økonomi også da.

Skrevet

jeg kan ikke så mye da, men jeg tror du og bruden blir enige om antrekket ditt sånn ca. Min beste venninne gifter seg i sommer, jeg er ikke forlover, men tenker å bruke sånn 1000-1500 kroner ca. Får se hva jeg finner.

Skrevet

Nr.1 arrangere utdrikningslag

Bryllupet;

Spør bruden om hun har spesielle ønsker ang. din oppgave.

Du er sammen med bruden hele bryllupsdagen; frisør, fotograf o.l.

Under vielsen skal du passe på at kjolen/sløret hennes ligger fint, samt holde buketten når de blir viet.

Syns det er veldig fint når forlover velger kjole i litt samme stil som bruden, og så er det flott om fargen på din kjole matcher fargene i buketten hennes.

Tale må du selvsagt holde. Ikke tenk så vanskelig, snakk fra hjertet. Den trenger ikke være lang.

Gave til rundt 1000 kr

Lykke til !!

Skrevet

Ok, så det er vanlig at bruden er med på å bestemme kjole og farge da? Vi har ikke snakket så mye sammen i det siste for hun bor ganske langt unna og er veldig opptatt om dagen. Men jeg får vel ta å ringe henne i kveld he he :-)

Men er det noen andre sånne skikk og bruk regler som gjelder i bryllup?

Har ikke vært i bryllup før så derfor jeg spør.

Ang utdrikkningslaget når bør det være sånn i forhold til bryllupet? Tenker antall uker før.

HI

Skrevet

Tror ikke det er vanlig at bruden "bestemmer" kjole for deg, men jeg mener at det er penest om man koordinerer stil og farge. Du skal tross alt være med på en god del bilder ;)

Utdrikningslag kan være når som helst. Anbefaler ikke siste uken før bryllupet.. Det beste er jo å overraske bruden fullstendig, og i så måte må du kanskje "baksnakke" henne litt med forloveden el.l. ;)

Skrevet

Jeg hadde bunad da jeg var forlover jeg. Enkelt og greit:)

Jeg holdt ikke tale i bryllupet heller, da jeg har angst for sånne tilstelninger. Er så glad jeg ikke skal være forlover flere ganger, kommer til å si pent nei om jeg blir spurt flere ganger;) Jeg tror at er man først forlover en gang, så har man ikke lyst å være det flere ganger.. Det er aaaaltfor mye styr som følger med:((

Skrevet

Og når det gjelder pris på gave, så kjøpte jeg og familien min knivsett til ca 700 kr som vi spleisa på alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...