Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Frokost :0,1% yoghurt beger med 3 spise skjeer med havregryn lunsj: to magre knekkebrød med mager baconost middag: en omelett med grønnsaker bitte litt ost og få sinkebiter eller 2 speiegg på grovbrød kveldsmat: 2 magreknekkebrød med magertpålegg I mellom spiser jeg noenganger 1 frukt og drikker grønn te og kaffe.. Vil jeg gå ned i vekt av denne? Dette er det eneste jeg klarer å holde meg til..Noen som har peil? Skal ned 20 kg og trener to ganger i uken og går hver dag nå. Lurer på om jeg vil gå ned på denne dietten? Skal over på kosthold omlegging etter 10 kg er borte.. Takk
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Det er altfor lite. Er jo reine sultekuren. Vil heller råde deg til å kutte poteter, pasta, ris, brød og ikke spise så altofr mye frukt. Spis magert kjøtt, grønnsaker, knekkebrød, egg osv, men spis slik at du blir mett.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 hmm..ok.tusen takk for svar jenter hva ligger dagsbehovet på da? rundt 3000 kcl?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Meldt deg inn i vektklubben.no, der kan du telle kalorier. Jeg veide 69 kg når jeg meldte meg inn og skulle ned 10 kilo på 3 mnd.- Da hadde jeg et dagsbehov på 1300 kalorier, det er da uten trening.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Hva er det som er målet ditt? Å gå raskt ned i vekt til en spesiell anledning, eller livsvarig kostholdsendring? Hvis du ønsker å varig endring og holde vekta ved like, bør du spise noe som du klarer å leve med til evig tid, enten du skal ned 20 eller 10 kg. Hvis du endrer kostholdet nå, så vil du uansett gå raskt ned i vekt i starten, hvis du virkelig er overvektig. De siste kiloene vil gå noe tregere, så de må man kanskje legge inn noe ekstra trening, eller gjøre en bitteliten endring i kostholdet. Det er greit å ta noen få dager med rensekur, det kan gi en kickstart på det hele, slik at det blir lettere å starte med et nytt kostholdt. Men den bør ikke vare mer enn 1 uke. Du skal være beinhard om du skal leve med denne måltidsplanene. De fleste vil nok sprekke etter kort tid. Å endre kosthold bør ikke være en pine. Mulig du klarer det om du sier det, men det spørs hvor fort du vil miste de 10 kiloene da. Du går helt sikkert ned i vekt, spørsmålet er hvor fort du går opp igjen etterpå, når du skal spise mer/endre kostholdet på nytt. Det anbefales at man ikke mister mer enn 0.7 kg i uka. Går du ned mer enn dette, vil det være vann eller muskelmasse som går tapt, og ikke rent fett. Hvis har mye vann i kroppen, så går det helt fint å miste mer enn 0.7 kg i uka selvsagt. Nei, nå ble det til at jeg skrev litt for mye her. Kort svar: Jeg syns dette er alt for lite, og det er en fare for at du kommer til å gå lei, eller få for lite næring i kroppen.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 dagsbehovet for en kvinne ligger rundt 2000-2500 kcal per dag, litt avhengig av aktivitetsnivå.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 takk for godt svar vestlandsfanden! Jeg har dårlig begrep på hva lite og mye mat er ser jeg.. Takk for tiden din hi
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har vært medlem der men sliter seriøst med de forslagene til måltider der..og blir bare rot og skrive inn hvor mange dl med det en eller andre jeg kan spise i riktige mengder,enten blir det for lite eller for mye.rart jeg ikke er tynn siden jeg er så kresen hehe..men takk for alle tips,dere er en fin gjeng dere hi
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 Er det ingen sted på nett der man kan får en meny over vanlig mat?? I mengder? uten alt mulig merkelig man skal spise i dag(mange av indigrensene er håpløse å få tak i) Uten at det er noe diett eller grete rode eller vekt klubb eller karbo et eller annet??
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. mai 2010 #12 Skrevet 11. mai 2010 matprat.no er en fin side. Der kan man skrive inn antall porsjoner, så får du oppskriften basert på porsjoner. Det er massevis av matretter der, og du kan velge i kategorier som sunne matretter, tradisjonelle retter, enkle retter, osv. Jeg er heller ikke så glad i å lage mat med masse rare ingredienser. Jeg har også kjøpt Ingrid Espolid Hovigs bok: 365 middager på en halvtime. Der er det massevis av enkle oppskrifter. Det er selvsagt noen få ting jeg ikke har hørt om i noen av oppskriftene, men de er stort sett greie å få tak i likevel. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med den boken, og jeg er ikke noe mesterkokk for si det slik. Jeg har knapt tatt i en kasserolle
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 Her er mitt tips for en livslang kostendring som er lett å trives med: Jeg tenker som en diabetes type 2 og følges anbefalte kostveiledninger i forhold til Diabetes. Altså ingen sukker. Jeg spiser heller ikke brød, pasta,ris, poteter eller lignende. (bittelitt til middag, fullkorn i såfall.) Jeg spiser MYE til hvert måltid: grønnsaker,salater,kjøtt,fisk,enda mer grønnsaker, og "rene" produkter, som kyllingfilet, ren fisk o.l. Spiser ikke saus eller smør til maten. Drikker sukkerfri brus, sjokolade uten sukker ved "søtbehov", drikker vin,masse vann,knekkebrød til frokost, brød i "sosiale lag" for å slippe oppmerksomhet rundt matinntak. Jeg lager forskjellige omeletter til frokost, bare kræsjer egg og grønnsaker i en panne til frokost. Skinke er godt til. Også trener jeg/er i aktivitet minst 30 min hver dag. Det viktigste er at dette er LETT å leve etter, det er ikke noen diett, et strengt regime eller lignenede. Men en ny livvstil jeg stortrives med. Jeg forsaker ingenting, føler jeg. Spiser peanøtter istedet for potetgull. kan jo føye til at jeg har gått ned ca 10 kilo siden februar:-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 Slik lever jeg også 21.47, bortsett fra at jeg unner meg smågodt og sjokolade på lørdagskvelden, ellers hadde jeg ikke klart det. Har gått ned 7 kilo siden januar. 5 kilo igjen til målet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå