Gå til innhold

Er en lege et godt catch??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært inn og ut av sjukehus med sjukt barn, så har lege synket veeeldig i status hjå meg ivertfall. Finnes selvfølgeleg unntak, og dei er verdt sin vekt i gull :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NN 17:11: Det kommer nok helt an på hvilket sykehus du jobber på! Det ER faktisk noen sykehus som er som Grey's Anatomy, minus de skreddersydde frakkene, høyhælte sko og hjernekirurgi! På sykehuset i nabobyen ligger visst alle med alle... Og på sykehuset hvor min mann jobber, skryter avd.overlegen til de nye turnuslegene om hvilke av overlegene han har hatt seg med...

Skrevet

Nja. Om du vil ha en som jobber ræva av seg.

Skrevet

Har vel status fortsatt, ja, men tenk for en jobb de fleste leger har?! Titte inn i alle hull, kroppslukter, blod, gørr, analprolaps mm. Nei, takke meg til en sivilingeniør! God lønn og smart, kan kle han opp som du vil :)

har hovedfag selv, i tillegg til høyskoleutdanning og er definitivt ikke et godt catch når det kommer til inntekt, gjeld og statusyrke. Men god som gull da!

Skrevet

vanlig allmennlege, nei.

Lege på sykehus, tja.

Kirurg, overlege eller andre spesialiteter, ja.

Skrevet

De fleste kirurger, overleger etc jobber på sykehus. ;)

Skrevet

Ja, jeg vet det, men det jobber vanlige leger der og. Så det så :P

Skrevet

En overlege er like mye "vanlig" lege som en ass.lege. :)

Skrevet

Jeg kommer fra en legefamilie selv, og det er jo ikke et yrke som har så høy status som før. Akkurat som lærer og prester. Det er jo en veldig trygg og god inntekt, men i starten er jo arbeidstimene lange, ugunstige og som partner til en lege er det mye ansvar og alenetid med barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...