minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 jenta mi får vondt i magen av nesten alt jeg spiser og hun er plaget med en del luft smerter....jeg pumper meg for hun klarer ikke suge. har prøvd vanlig nan som er å få i butikken men det ble en del uro av den.... i dag har jeg kjøpt hypo nanen på apoteket, håper hun tåler denne. hun er bare en mnd gammel så regner med at det blir bedre når tarmen modner seg de neste mnd. klarer ikke øke meg nok med pumpa og frøkna krever oftere mat så klarer ikke henge med helt.... hvilke andre alternativer finnes det enn dette, er det spesialist og nutriamigen som er neste??
Tyra01 Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Gutten vår måtte få mme fra han var en uke gammel, da ga vi ham vanlig nan, men han fikk veldig magevondt av den, så vi gikk over til NAN HA1. Etter en ukes tid ble det mye bedre Nå er han 5 mnd gammel, og får den fortsatt, men nå får han litt fast føde også, så vi tenkte å prøve vanlig nan igjen, regner med magen hans vil tåle den bra nå.
Gjest Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Jenta mi ble ikke noe bedre av Nan Ha1, bare hardere i magen... Her er det Hipp som fungerer best Har prøvd det meste av mme, men ender alltid opp på Hipp igjen. Hun blir litt hard i magen av den også, men mye mindre luft enn ved de andre typene...
*Mamma09* Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Gutten min reagerte på nan1. Han fikk allergisk reaksjon og veldig hard mage, mye luft og mye vondt. Jeg gikk over til hypo nan, han fikk ingen allergisk reaksjon av den, men han fikk fortsatt luftsmerter og hard mage. Sankket med en venninde som hadde samme probelemet med sin sønn, hun anbefalte COLETT. Den har sønnen min brukt siden han begynte med mme. Og den er veldig bra, han er fin i magen, lite luft og ingen smerter
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Vi har ei jente på fem mnd (i dag jippi) og her brukte vi hipp men, jenta var så syk stakkars.. Utslett, mye luft i magen, spiste lite og hadde MYE vondt. Når hun nermet seg tre mnd fant vi ut at hipp innholder eggpulver. Pappan hennes er kjempe alergisk for egg og en del annet. Så sluttet med hipp på dagen og gikk over til nan ha1 hypoalergen. Etter ca to dager fikk vi en ny unge! Hun har ikke vondt i magen. Blid og fornøyd. Utslett og tørre flekker på armer og kne er helt borte og hun har igje baby myk hud. Hadde så mye rutiner med oljebad, smøre hele jenta tre ganger om dagen, ingen parfyme i klær, forsiktig med alt hun skulle være borti. Og nå er det bare smøring etter bading + ansikt om morgen etter stell også bruker vi parfymefri vaskemiddel. Er evig takknemlig for at vi fant det ut. Stakkars lita. Så mye smerter som hun hadde. Nå skriker hun kanskje max 1 gang om dagen. Og da er hun sulten eller trøtt. Har fått ei blid og fornøyd jente. Så om babyen gråter mye over laaang tid anbefalles det jo og bytte til et annet pulver eller være ekstremt forsiktig hva en spiser om en ammer. Jenta vår fikk igang magen også. fra og gå på do annenhvær dag med hard og vond avføring til minimum to ganger om dagen..
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 gutten min er 6 uker. til å begynne med fikk gutten min NAN HA1. Han får kun MME og tålte ikke vanlig NAN(fikk vondt i magen). Men nå har vi gradevis gått over på vanlig nan igjen, litt etter litt. blandet begge to(120ml vann skal ha 4 skjeer nan, fikk 2 skjeer med vanlig og 2 med HA1.) Vil anbefale å gi litt ekstra malt i flaska til et par måltider i løpet av dagen. Det løsner opp i magen og har god effekt her i huset:-) Ellers om de er plaget med luftsmerter vil jeg anbefale noe som heter Amme Te. dette får du på apoteket til en billig penge!:-) bruker begge delene her og tror nok det er derfor overgangen til vanlig nan har gått så fint som den har. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå