Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har testet POSITIVT!! Er overlykkelig, men livredd også. Dette er første gang, og jeg leser så mye om at man i 1. trimester er mest utsatt for spontanabort. Er det noen triks, unntatt det vanlige som å holde seg unna alkohol, røyk, ect. som kan redusere denne risikoen?

Hilsen glad og redd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, les mindre:) Langt de fleste svangerskap går helt fint. Når man spontanaborterer er det som regel kroppens egen måte å ordne opp i noe som ikke var bra. Om du ikke har en ekstrem livsførsel, så lev og kos deg akkurat som før!! Ergo er det lite, i de fleste tilfeller ingenting du kan gjøre selv i forhold til dette. Gratulerer!! Kos deg og nyyyyt det! Det er naturens største under:) Hilsen en som er så heldig og oppleve dette for 6.gang:)

Skrevet

Signerer Magica - slapp av og ikke la alt du leser og hører bekymre deg. Lykke til med svangerskapet!

Skrevet

Enig. Les mindre. Ikke les alle negative innlegg her på forumet. Første gang jeg leste her virket det for meg som om flere spontanaborterte enn som i det hele tatt var gravide. Det går jo selvfølgelig ikke an, men flere skriver om negative ting enn positive her og det kan virke skremmende. Jeg leser kun positive ting nå.

Man skal visstnok forsøke å ikke stresse, ikke bekymre seg, og så skal man følge retningslinjene på hva man spiser/ikke spiser. Holde seg unna rusmidler så klart. Og så må du begynne å ta folat om du ikke allerede gjør det. Ellers vil det nok helt sikkert gå fint om man bare lever som normalt. :)

Skrevet

-men du klarer nok ikke hverken å stresse eller bekymre på deg en spontanabort;) Jeg f.eks har 5 barn,-da er det uunngåelig med både litt stress og bekyring innimellom....hehe

Skrevet

Åh, herlig, tusen takk for positive svar. Ble litt mindre bekymret nå ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...